torsdag, juni 25, 2009

Den siste tids prosjekter...

Trappen opp til andre etg. er blitt malt i fargen Blåklokke. Stor forbedring - malt med tre stjerner gulvmaling - og det merkelige er at den har sluttet å knirke! Veldig god å gå i nå, virker liksom litt "stødigere". Både den og gulvet på gangen oppe skal ha et strøk til. Må bare planlegges litt, da Stella må evakueres. Gulvmalingen er ikke akkurat like barnevennlig som Sense-malingen.

Eneste bildet jeg finner av trappe-utgangspunktet. Dere får en viss ide. Ikke pen!


Her er trinnene strippet vekk. F laget nye av mdf-plater. En midlertidig løsning til vi kan bytte hele trappa.


Første forsøk på å male den. Brukte de samme fargene som vi har på gangen oppe nå, Fabrikk og Teblomst. Men veggmaling. Tenkte å lakke noen strøk oppå hvis det ble fint, men det ser mye bedre ut på bildet enn det var i virkeligheten. Ble veldig skittent. Trinnene er "hvite", og bakplaten var fabrikk (gråblå).


Nå ser den sånn ut - men skal få et strøk til.




Øverst er bokhyllen min snille pappa har bygd til meg, må utnytte plassen maksimalt!



Lekestuen er nå malt på alle sidene, og strøk nr.2 på frontveggen. Bestefar var her forleden dag og snekret benk på bakveggen - den ble helt superfin! Alt innvendig skal få seg et strøk el. to med oljemaling, i eggehvit. Så er det kantene og sprossene utvendig, samt strøk 2 som gjennstår. Regner med at jeg skrur opp postkassen og nummerskiltet (11B, Villa Stella) i morgen - gleder meg!!! Var jo innom Kid igjen på tirsdag, og endte opp med 5 nye putet som skal være der ute. Blir så gøy å begynne å innrede. Venter i spenning på at strandlykke.no skal få inn igjen den rosa lekekomfyren, da kan bestefar snekre riktig kjøkkenbenk.


Og det siste jeg har gjort på disse deilige sommerdagene vi har hatt: Prosjekt tripptrapp stol. Stella arvet pappaen sin gamle stol, 25+ år gammel. Var i en mørk (kirsebær?) rødbrun farge. Men jeg ville gi den et mer moderne uttrykk. Så den ble vasket, grunnet, og sprayet med Antikk hvit quick lakk. Nå lærte jeg litt om grunning også. Ser jo at det endelige resultatet ville vært bedre om jeg hadde gjort forarbeidet penere. Var ikke klar over at det ville bli så synlig under lakken. Jaja, synes den ble finere enn den var.

Glemte jo å ta bilde før jeg begynte.


Ferdig grunnet.

Ferdig! Med ny hvit skinnrem fra Stokke.


Tomorrow is another day!
Scarlett O'Hara

Nattaklem,
Mari Ann

1 kommentar:

girasole sa...

Jeg er så imponert over hva du får tid til, og klarer å få til så bra! Hadde ikke klart alt dette jeg, og jeg har ikke baby en gang (eller, vel, det kan vel kanskje diskuteres til tider...)