søndag, juni 14, 2009

Interiør vs. oppussing

Ja, her er altså min nye blogg, hvor jeg vil skrive litt om ting som opptar meg. Akkurat nå er det all fugingen jeg har foretatt på loftet i dag - både på gangen og på badet. Nå er alt klart til å males, siste flikkingen, så er det bare gulvet og trappa igjen der oppe. Ting tar tid. Startet oppussingen av den upraktiske og seriøst stygge sennepsgule gangen i feb/mars, da F hadde perm. Så ble den liksom bare stående på vent en stund mens fremsiden av tomta ble planert. Garasjegulv, og ringmur er kommet opp (før fristen gikk ut!) - og nå kan vi sette i gang inne igjen.

Har fått så masse inspirasjon fra andres interiørblogger så nå bobler jeg over av ideer! En vegg i stuen skal tapetseres, resten skal males, to farger - Den nye sofaen kommer om 3-4 måneder. Svart nå istedenfor brun, håper den er av bedre kvalitet enn den forrige. Biblioteket skal overhales, har en plan der - tapet/male gulvet/annen innredning + + +

Yttergangen skal også tapetseres tror jeg. Har iallefall funnet en fin en som F også liker. Gangen er jo et kapitel for seg selv, som må planlegges mer. Tak, vegger og gulv må fornyes. Har en hel liste med ting i resten av huset også, men det får vente. En vegg på Stella sitt rom, og oppgradering av vårt. En panelplate må settes opp igjen etter lekkasjen i garderoben, og males på ny - ja, det er plenty å henge fingrene i for den som har tid!

Må jo ikke glemme å nevne mitt lille bi-prosjekt: Lekestuen til Stella. Den må males, og innredes. Gleder meg til å ordne der ute! Men nå må jeg opp og male litt, mens lille vennen min sover.

4 kommentarer:

girasole sa...

Så kjekt med blogg! Og du/dere har virkelig mange prosjekter på gang. Syns du er flink å få gjort mye jeg. :-)

Linda sa...

Grattis med blogg!
Spennende med oppussingsprosjekter.
Du er ikke arbeidsledig skjønner jeg!

Ha en fin dag.
Linda

irina /Alex sa...

Heisann . Gratulere med blogg og kos deg i vei. Takk for at du vil følge meg .

Huseker ikke navnet. Tror den heter deco spray crom. men hvis du går inn under ekitekk tips på siden min. så finner du flere referanser til den.

Goklem

irina /Alex sa...

etikketer !! skal det stå !!