søndag, juli 26, 2009

Villa Stella oppdatering

I dag har jeg så smått begynnt å innrede lekestua. Har malt den innvendig med eggehvit oljemaling. Det ble bare et strøk, så den ser litt hvitvasket ut. Får se om det blir et strøk til neste år. Benken er stedbygd av min far. Jeg sydde forhengene til den i dag. Den originale tallerkenhylla er det også min far som står for. Både design og utførelse. Malt av meg. Koppestell fra Ikea. Muffins skål m/lokk fra Søstrene Grene. Kokeshi dukker fra Kinabutikken i Harstad. Puter fra Kid. Stoff fra Stoff og Stil. Matchende gardiner ble sydd i kveld, og hengt opp, men det var for mørkt for bilder. Har ikke rukket å skru på plass den innvendige ventilen enda, den ligger faktisk klar oppi postkassen for at jeg ikke skulle rote den bort.




Apropos post: Stella har fått brev av sin gode venninne Thea i Oslo. Det ligger fast i postkassen hennes, og er veldig kjekt å se på. I dag fikk hun det ikke opp fort nok, og mamma var for opptatt med å ta bilder til å hjelpe, men hun ordnet det tilslutt selv.



Og så en liten Stella oppdatering:

Natt til i dag sov hun rundt for første gang! La seg kl 19 i går kveld, og sov til 05.30. Fikk litt pupp (holder på å slutte nå), og så sov hun videre til 8! Dette er noe jeg godt kan vende meg til! Det som og var nytt var at da vi våknet av henne kl 05.30, sto hun bare og bablet i senga si. Vanligvis står hun og skriker etter oss. Så utrolig hyggelig det var. Hun er forresten 15 mnd, så som dere skjønner er det leenge siden jeg har hatt en uavbrutt natts søvn.


post signature

10 kommentarer:

Mamma'n og Hedda Kristin sa...

Så godt med en hel natts søvn! :)))) Gratulerer!

Vi har vært heldig og hatt det et par måneder nå, det er stor lykke. Innimellom våkner hun kl 03 og skal være våken et par timer da... *ler* (jeksler er ikke så godt å få) Men de siste 14 dagene har hun faktisk sovet 19 - 7.30!!! :D Helt fantastisk, jeg kan venne meg til det, jeg er nemlig IKKE flink til å legge meg før midnatt. :(

Dukkestua er flott!! Vår venter på maling, men tror jeg drøyer det til neste sommer (har lissom nok å drive med om dagen ;P). Da kan jeg stelle der mens mann (og svigerfar) bygger veranda.

Ha en strålende dag! :)

Vibeke...

Anette Fredriksen sa...

Hei på deg!
Så koselig at du har tatt deg turen innom bloggen min (",)

Så fin lekestua blir, elskaer de cupcakesene og de kinajentene!! ;)

Har en sønn på 10 mnd som begynte å sove rundt for 3 uker siden. Han har fått flaske 1-2 ganger om natta, og plutselig bestemte vi oss for at NÅH er det nok, nå trenger han virkelig ikke å få mat på natta. Det tok en helg så var vi i rytme, men nå står han opp mellom 5 og 6, og da nytter det virkelig ikke å gi han flaske og håpe på noe mer søvn.... ah, kjenner jeg blir trøtt at å skrive om det.. hehe.. Men men, snart er det tilbake til hverdagen, jobb for meg og barnehage for minsten.... det blir sikkert minst like tøft...

Klemmer fra Anette i parkveien

girasole sa...

Så fint det er blitt! Helt nydelig :-) Så søte farger :-)

Bea's verden sa...

Hei

Så fin dukkestue du har laget. Gleder meg til å se mer. Selv må jeg dessverre vente til neste år med å realisere dukkehus drømmen min.
Men planene er klare. Og innkjøpene er igang. :o)


PS: Hvor har du kjøpt det skiltet(Villa Stella)?
Tror nemlig at noe lignende hadde passet perfekt til huset vårt. :o)

Kort og Søm sa...

Så fin lekestue!!
Ja, uavbrutt søvn er veldig, veldig godt.
Fredrikke :o)

Hege sa...

Hei Mari Ann!
For en nydelig dukkestue-får masse ideer selv her:-)
Tusen takk for hyggelig besøk på min blogg!
Ha en fortsatt fin sommer!
PS!Legger meg til som følger!
Klem Hege.

No42D sa...

Hei,

For en feiende flott blogg du har, mye inspirasjon og fine bilder!
Måtte imidlertid le litt; jeg giftet meg også i juli 2007 (har to-års bryllupsdag(!) i morgen) og fikk i februar i år en liten jente som heter Stella (kjenner igjen dette med søvnen)!

Ønsker deg en riktig fin sommer videre!
KLem Marit

Cecilie ♥ Den blå halvkule sa...

Her kunne jeg vært lenge! For en flott blogg du har! :)
Jeg holder også på med lekehytte - det vil si - er i tenkestadiet i allefall. Så var kjempegøy å se den flotte lekehytta til søta di! Nydelig innredet!
Og for en flott vugge lenger nede her!

Legger deg gjerne til i blogglisten min. Håper det er greit. :)

Ha en fin uke!
Klem, cecilie

My Wonderworld sa...

Så utrolig herlig lekehuset har blitt! Likte veldig godt interiøret.

Anette {foreldremanualen} sa...

KNALLFINT! Gleder meg til å følge med på fortsettelsen!