fredag, august 14, 2009

Innkjøring, Topshop, Maileg og Harry Potter




Stjernebarnet skal være i barnhagen nesten hele dagen i dag. De to siste dagene har gått som en drøm, selv om jeg kjenner det stikker litt i hjertet når hun så vidt har tid til å registrere at jeg går.

(Dessverre dårlige mobilbilder, men bedre enn ingenting)
I går sov hun i vognen, og de ringte og fortalte at hun la seg uten et ord, og sovnet med en gang. Da hadde jeg i to dager forberedt dem på at hun hater vognen, og ikke er enkel å få til å sove... Noen som driver terror kun med mammaen sin? Er stolt av jenta mi som har tilpasset seg så godt. Håper det varer!
I forgår fikk jeg endelig pakken min fra Topshop. Stor skuffelse. Se dette innlegget om hva jeg bestilte. Skjerfet var skittent! - og ikke i nærheten så kult som det ser ut på bildet. Faktisk litt kjipt. Handleposen fikk jeg ikke (begrenset opplag, men bestillingen/betalingen min var gjennomført 3 timer etter de sendte mailen, så det må ha vært et lite opplag). Trusa var derimot superkul. Har vært i kontakt med dem ang. retur, tungvindt med mye mail frem og tilbake - skal få refundert returkostnadene, men det blir mye stress for veldig lite, så tenker jeg bare vasker skjerfet, og håper det blir ok. Tror ikke jeg blir å bestille derfra igjen, da må det være noe spesielt, til meget god pris.

Gleden var mye større over baby kaninen som kom fra Strandlykke dagen før, og en annen jente kanin som kom fra Wallas verden i går. Se så skjønne de er sammen med Cupcake kaninen oppi bestemoren min sin gamle dukkeseng!

Som dere kan se har Stella lagt sin elsk på den nye jenta.

Så tilslutt - nok en skuffelse. Tror jeg. Det må fordøyes litt mer. Dronning mannen og jeg var på kino i går kveld. Endelig skulle vi se Harry Potter and the half blood prince. Er hardbarka HP fan, så dette har jeg venta lenge på!!! (Første muligheten vi har hatt for barnevakt i sommer!) Filmen var kult lagt, fancy effekter osv - men den holdt seg absolutt ikke til boka. Det var mye fri dikting, og viktige ting kom ikke frem i det hele tatt. Slaget i astronomi-tårnet på slutten var en farse. Nei, for meg var dette en skuffelse, selv om det kanskje allikevel er en bra film. Andre som har sett den og har meninger?


post signature

5 kommentarer:

Elis@beth sa...

Elsker Maileg jeg også! Så nydelig liten jente du har! Og flott hus! Har lagt meg til som følger!

Ha en fortreffelig aften!!

Cathrine sa...

Grattis, du vant filmquizen min :D
http://cathny.blogspot.com/2009/08/vinnere-av-filmquizen.html

Jeg likte heller ikke Harry Potter filmen... Jeg har ikke lest boka, men har sett alle filmene. Dette var den første filmen jeg følte sterkt at jeg ikke skjønte. At jeg burde ha lest boka...

silje-sin sa...

Hei hei:) Så bra at det går fint med lillemor i barnehagen, ingenting er bedre:) Og så fine maileg'er da:) Du skrev at du ville se det hos meg også, og det kommer nok, selv om jeg egentlig har gitt meg selv kjøpeforbud på de nå! Har altfor mange.. men de er jo så fine:) Håper resten av helga di blir fin! klem fra silje.

MinVinterverden/Laila Johanne sa...

Så flink lille jenta di er i barnehagen! Gruer meg ihjel til jeg må sende E i barnehage... kan man ikke bare være hjemme med barna sine til de skal begynne på skolen OG få lønn for det?! *sukk*
Så kjedelig at det du bestilte ikke stod til forventningene. Skittent skjerf hadde jeg krevd pengene tilbake for..
Ha en flott søndag!
klem fra
Laila Johanne

Mamma'n og Hedda Kristin sa...

Sånn er Hedda også. Nekter å sove i vogna hjer hjemme, hos bestemor og i barnehagen går de tvisst helt fint... Makan! ;P

Fine kaniner, vi har to som Hedda liker veldig godt. :)

Ha en god uke!

Vibeke :)