søndag, august 30, 2009

Studinen sin lille filosof?


Glemte dette bildet i mitt forrige innlegg. Syns det var så komisk. Kan tro hun lurer på hva det er mamma og pappa drikker somhun ikke får smake! Jeg tror rett og slett hun filosoferer litt over innholdet i koppen! hehe

Her er forresten en tekst hentet fra filosofiboken min, kan noen oppsummere innholdet for meg?

En transcendental undersøkelse er en undersøkelse av vår erkjennelse av objektene, nærmere bestemt av den delen av vår erkjennelse som er uavhengig av vår faktiske, empiriske erkjennelse. Det er en erkjennelse som ikke kan sies å være uavhengig av at vi har empirisk erkjennelse, men den transcendentale erkjennelsen klarlegger de a prioriske mulighetsbetingelsene for vår faktiske, empiriske erkjennelse og for erfaring overhodet. Den transcendentale erkjennelsen er altså en erkjennelse av erfaringens a prioriske elementer, og det er i denne "betydningen" den overskrider det empiriske.

(hva har jeg gitt meg ut på?!)

post signature

5 kommentarer:

Linea sa...

Utrolig bra bilde!
Utrykket til den lille undrene var ubetalelig!!

og den teksten kunne like gjerne vært gresk for meg:p

ha en flott uke

girasole sa...

Minn meg på å aldri begynne å studere på universitetet, jeg som for tiden sitter her og klør meg i hodet over (enkle) ligninger, funksjoner og x i femte osv.

Lilly sa...

Hei hei og tusen takk for hyggelig kommentar på siden min. Så nydelig lille Stella var. Gleder meg til å følge deg videre!

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Mari Ann! Takk for hyggelig hilsen:) Så gøy at du liker bloggen min:) Heeeerlig bilde av den lille frøkna!!

Ha en fortsatt fin uke! Så flott blogg du har forresten:)

Klem Anette:)

Guttemamma sa...

Hipp hurra og TUSEN takk!! Jeg blir helt overlykkelig av dette her, angret som en hund for at jeg hadde satt igang,er jo helt selvlært ved symaskinen...og du vet med så mange flinke folk der ute...så derfor betyr det så mye at folk blir fornøyd. måtte vise bilde av den for jeg synes den ble kul med alle fargene. Så kjempeglad for at du likte den!!
STor klem