torsdag, august 27, 2009

Tullinger på Lindex...


logo fra lindex.com

Åh, jeg er provosert. Egentlig en liten fillehistorie, men nå må jeg bare få den ut.

I forrige uke var jeg på Lindex på Kvadrat, og så en fin regnjakke -de hadde den i hvitt og svart. Jeg ville gjerne ha den hvite. Disse var i Generous kolleksjonen. De hadde bare noen få igjen, som stod oppe, langs bakveggen. De skal legge ned dame avd. der, så i 2 etg. hadde de stort sett bare rester de skulle ha ut - og så disse regnjakkene. Jeg spurte faktisk om ikke de var nedsatt og, men det var de ikke. Jeg prøvde den hvite i L, men syns den var litt stram over elefantbakenden min. Men de hadde ikke XL. De hadde 2XL i den svarte, men det ble for mye.

Så har jeg gått og tenkt på denne jakken da, at den var fin, og praktisk. Har ikke regnjakke, og med høstværet som er i Stavanger så kunne jeg virkelig trenge en.

Så i dag dro jeg til en annen Lindex i området. Trenger ikke si hvilken, jeg skriver ikke dette for å henge dem ut, men for å få ut hvordan jeg som kunde følte meg da jeg gikk ut derfra.

Jeg fant regnjakken, men dog bare den svarte. De hadde 1 stk i XL. Jeg tok den med i prøverommet, og den satt helt som ønsket MEN eyw - hva var det? Et brukt plaster fulgte med armen min ut av jakken - og det var IKKE mitt! Nasty!!! Det ble hengende fast nede ved hånden min, med halve plasteret hengende fast på innsiden av jakken. Æsj! Ok, mulig jeg er prippen, men denne "plaster-jakken" ville ikke jeg ha.

Jeg går i kassen for å spørre om de kan ha flere på lager, og evt. ringe Lindex i byen for å høre om de har den. Jeg forteller om det ekle plasteret. Den Lindex ansatte lager et forskrekket fjes hun også, og skjønner godt at jeg synes det var ekkelt. So far - so good. De har selvfølgelig ikke flere jakker, men hun skal ringe byen og høre. Så sier jeg "kan du sjekke om de har den hvite?" Svar -denne finnes ikke i hvitt. "Jo, jeg har prøvd den på kvadrat". - Nei, det må være en annen jakke. Denne finnes ikke i hvitt. - "Jo, helt garantert, helt lik, jeg sto jo og prøvde den". Nei, Kvadrat har ikke dameklær lengre enn gang. (Nå er de forresten to som nekter på at den finnes). Så må jeg jo fortelle, at jo de hadde faktisk litt enda som de drev og solgte ut. Uansett spør om de har den i svart da i XL sier jeg. - Nei, det har de ikke.

(inni her et sted så sier jeg, men jeg har jo stått og prøvd den i hvitt, jeg er ikke gal. Hvor jeg synes et passende svar ville vært noe sånt som "neida, vi tror jo ikke det". De bare fortsatte å se rart på meg. Sier faktisk at det sikkert ikke er Lindex jeg har vært på - eh, JO tenk, det er det!)

Så spør jeg om det er andre Lindex'er jeg kan prøve. Jo, på Madla. "Kunne du ringt dem for meg" - joda. De ringer og spør. Nei, men de har en Generous jakke i str L. Da sier jeg "men jeg må ha XL". - Men disse er romsligere. "Det er jo Generous den jeg har her" sier jeg. Nei, det er det ikke. Neivel. Har dere dem da, kan jeg få se? Ja, vi har dem her borte. Rusler etter damen gjennom butikken, bort til stativet hvor jeg hentet jakken. -Her er de. "Ja, det er jo den jeg holder på med" sier jeg. - åhhhh? er det det? det må jeg sjekke. Hm, det er visst det. De vanlige størrelsene går ikke opp til XL. Eh, neivel? -Du vil ikke bare ha denne da, og tørke litt av den hjemme? Eh, nei, det vil jeg ikke. Så spør jeg "kommer dere til å henge den ut igjen?" - ja, det er jo ingen som vet noe om den. - Javel, takk for hjelpa da...

Oppsummering: de sto og fikk meg til å føle meg som en komplett idiot, ved å påstå at jakken ikke fantes i fargen jeg hadde prøvd. De kikket ikke nok på jakken til å se hvilken modell det var en gang. De ringte to steder for å sjekke om de hadde en annen jakke enn den jeg ville ha. I en størrelse som ikke fantes. De henger tilbake for salg en jakke som muligens kan være infisert med gudene vet hva, for det er jo ingen som vet om det. Det syntes jeg var ekkelt. Og JEG VET deet.

Uansett. Da jeg kom hjem ringte jeg selv til byen. De har den rette jakken i riktig størrelse, ikke i hvitt, men allikevel. Skal hente den i morgen.


logo fra lindex.com

Andre som har opplevd lignende? (eller sett den hvite "fantom"jakka?)


post signature

6 kommentarer:

MinVinterverden/Laila Johanne sa...

herregud for en kundebehandling!
Tydelig at de to susehodene der ikke har satt seg inn i kjedens vareutvalg iallefall...
bra du fikk ordna opp selv :)
Har dessverre ikke sett noe til den hvite (fantom)jakken ;)

The Lavendar Room sa...

At det går an!! Og at de la jakken tilbake ja? usj!! men bra at du eeendelig fikk tak i jakken, selv om den ikke ble hvitt.
Butikker kommer langt med god kundebehandling.

Oi, 2uker, så pass ja! Da droppe jeg den ideen ja. Så på nettsiden at det sto bare 5-7 working days. Det va det bra jeg spurte deg:)

Jeg husker ikke hva skapet heter, men kan godt gi deg litt "ikea veibeskrivelse"! Etter sofa avdelingen, så går du videre inn til hylleavdelingen-forbi den store gule leken så alle unger skal plent leke med i tiiiiimesvis-sko av og til ønsket at de ikke sto øve alt, plustelig så kan en liten handletur på Ikea blir en velidig lang handletur med mange intervaller! Uansett!; videre til venstre, i enden på venstre siden står skapet, før du tar til høyre til bad avdelingen-and there you go! Si ifra hvis du finne fram, lykke til!

Så at den sisste meldingen fra meg ble skikkelig Siddis-norsk!haha uvant å "snakke" bokmål.

Forresten, tips til deg som er mamma til ei bhgjenta, Barnas Hus har minus 30% på alle varer idag. Vi var innom for å kjøpe barnehagedress, lue og ulltøy-og det ble jammen en del penger spart-kjekke overraskelse!

Ha en fin kwel!

Mona sa...

ææææsj, for noen blåste kjerringer som jobbet der da, noe så hårreisende! jeg hadde dratt tilbake å snakket med daglig leder jeg, sånn kan de jo ikke oppføre seg mot kundene! makan......

♡rosaengler♡ sa...

Er det mulig- ÆSJ så ekkelt og så ufine de var.
Jeg var på lindex i går og mener jeg så sort og hvit regnkappe- skal se igjen når jeg er på farten.
Var på GinaT i vårs for å prøve en flagrende topp, de hadde bare 34 igjen og jeg tenker at den er jo så flagrende så vi prøver, og den passer helt perfekt (vanligvis er jeg en M-L) da jeg kommer ut av prøverommet sier hun som jobber der: Ja den var vel alt for liten (med skikkelig hånlig stemme)
Eh- faktisk så passet den helt perfekt sa jeg og gikk å betalte-
Men snakk om frekk da. blæææææææææ
Klemmer

Kjersti sa...

åhhh... kjenner at jeg blir helt oppgitt! FOR en kundebehandling!!
Ble helt frustrert på dine vegne her.. hehe... Gjett om jeg kommer til å være på vakt neste gang jeg skal i en Lindex butikk i området her nå ja..

Men du har en hyggelig blogg forøvrig :)

Kort og Søm sa...

Uff da.. ikke bra!
God helg,
Fredrikke :o)