onsdag, september 23, 2009

Easy come, easy go!

Det er travelt i Stjerneheimen for tiden, og kveldene som så gjerne skulle vært brukt (iallefall delvis) til blogging har gått med til studier. Ja, for jeg er jo en mammastudent, og har innsett at det innebærer at jeg må lese når anledningen byr seg. Nå sover lille dukka mi, det gikk overraskende bra. Dronningmannen har lagt henne de siste månedene, så jeg var spent på hvordan det ville gå nå når han har reist på firmatur til München (ølfest... forskjell på folk?... quality girltime hjemme da!). Jeg har iallefall tatt meg en frikveld, så her er jeg igjen.


Vi har hatt en gammel kano liggende i hagen de siste 4 årene. Den var arvet - og ble dessverre aldri sjøsatt av oss. Får vel innrømme det med en gang, vi er visst ikke kanofolk. Så på søndag la jeg den ut på finn.no, og i løpet av et par timer var kanoen borte, og vi 1000 kr rikere. Det er kjekt med finn.no når det går sånn. Så jeg la ut rom123 premien (blogget om her). Den ble solgt i dag. Så litt mer $ inn der også. Det hadde hjulpet på min slunkne studentlommebok dersom ikke den ene katten vår måtte til dyrlegen.


Da vi hentet henne hjem i går ettermiddag, hadde hun 7 tenner mindre, og vi var 4850,- fattigere... Misforstå meg rett nå, jeg gjør gladelig det jeg kan for at katten skal ha det bra - men det var sure penger. Vi hadde snakket om en helgetur bare oss to, det kan vi bare stryke. I månedsvis har vi lurt på om vi skulle ta oss råd til en liten tv på loftet - det kunne pengene fint ha dekket... Jeg må bare fokusere på at helsen til katten er mye viktigere enn materielle ting. Skulle bare ønske det var et slags offentlig utbygd helsevesen for dyr også (dream on) - tenk hvor mange dyr som lider fordi eierne ikke kan/vil ta seg råd til å gå til vetrinær? Dette er ikke første gang Returna har hatt problemer med tennene. Da vi fikk henne fra Dyrebeskyttelsen måtte hun rett inn og trekke 6 tenner, og hun har hatt masse tannstein. Vår andre katt, Adolpha

har også hatt sin del helse- og tannproblemer. Jeg estimerer at vi har brukt et sted mellom 20 og 30.000 i vetrinærutgifter mens vi har hatt dem. Dronningmannen har kalt dem verdens dyreste gratiskatter... håper de føler seg bedre fremover!

For å vri dette litt over på interiør, anbefaler jeg alle som har katter å sette av et sted i huset hvor dere har et klorestativ/brett til pusene. Da går de ikke på møblene :) Skulle de allikevel prøve seg så kan en kjøpe Feliway spray. Det funker fint!

Nå skal jeg kikke inn hos alle som har lagt igjen hyggelige kommentarer siden sist! Ha en koselig "lille lørdag" kveld alle sammen!


post signature

2 kommentarer:

Kort og Søm sa...

For en super kano, gul og alle greier..den skulle jeg gjerne ha hatt!!
Fredrikke :o)

Petit sa...

Katter er bare verdens beste dyr, men kan fort bli dyre ja. I tilegg til vetrinærutgifter kostet mine 5500 kr når vi kjøpte dem ;)