fredag, september 11, 2009

Hvordan bor jeg? Egentlig? Her er bildene...

Ble forferdelig usikker da jeg nå satt og så over bildene. Tørr jeg virkelig legge ut dette? Det må nok være den minst bloggifiserte stuen noensinne. Men, et løfte er et løfte, og dette må jo være super inspirasjon til megselv om å forbedre situasjonen!

Jeg begynner med vår nye varmepumpe. Hadde jeg bare lagt ut dette kunne jeg nesten lurt dere til å tro at jeg har et fint lyst hjem. Men dessverre, vi har mye som henger igjen fra alt det brune vi likte i 2005.







Innspill mottas med takk folkens!


post signature

19 kommentarer:

Mona sa...

Hei! Så godt å se at ikke alle bor i toppstylede hus :D Vi gjør ikke det vi heller ;) Hvis du er lei brunt og slikt så kan du jo ha lyse fine trekk over stolene dine i spisestua (jeg synes du har fine stoler asså), det skal jeg ha etterhvert da vi har stoffstoler og katter med lange klør ;)

Koselig lekekrok Stella har, noe sånnt skulle vi kansje hatt vi og men siden vi har rommet hennes rett borti gangen så blir det et par hyller i det ene stuemøblet vårt i stedet (+ ei alt for stor lekekasse)


(kan du se på bloggen min å si hva du mener om bakgrunnen min? klarer ikke å bestemme meg selv nemlig...)

map79 sa...

Hei Mona!
takk for innspill :) Jeg kjøpte meg faktisk stoltrekk fra ellos, riktignok i grått, da vi har planer om å male litt grått borte ved spisebord avdelingen- Men de satt ikke fint på stolene, måtte ha en pute under dem fordi stolryggene er så høye (så sendte dem tilbake). Stolene er såpass fulle av små katteklor at jeg får nok ikke solgt dem heller...

Mona sa...

Aah, det var dumt ja, mine er og høye i ryggen så var kjekt at du (selv om det var synd de ikke passet selfølgelig) påpekte det nå hvertfall så jeg slapp å gjøre den samme feilen der. Du får sy selv da vettu, er sikkert ikke så ille bare man får til den første rett :)

Mona sa...

skal være blomster på bakgrunnen forresten (uti sidene) men er flere som har problemer med å i heletatt komme seg innpå bloggen i dag så mulig det er noe nettproblem ut å går på blogspot

Susanne sa...

savnet litt spenstige lamper jeg, taklamper spesielt.. og bort med de sengelapene over sofaen?:)

ellers synes jeg at dere har det kjempefint:)
lykke til videre!

silje-sin sa...

Hei hei:) Det er nok viktig å stoppe med kaninene mens leken er god ja;) Hvor har du bestilt kalenderen hen? Er interessert i litt julevarer fra maileg:) herlige bilder fra stua, vi burde egentlig alle vise flere ubloggifiserte bilder! Kjenner meg godt igjen i tankene dine om stua. Jeg har nemlig hatt det akkurat samme. Var inne i en veldig "brun&kirsebær"-periode da vi kjøpte møbler, og angret noen år senere.. Jeg hadde lik spisestue som deg, og da jeg kom over en i hvitt som jeg veldig gjerne ville ha (og prisen var grei) la jeg ut spisestua jeg hadde på finn, og den ble solgt med èn gang! Kunne solgt den mange ganger også. Vet jo ikke om du vil selge din da men. Den brune skinnsofaen beholder vi, finnes ikke noe mer praktisk. Hvite ektorp går ikke her i huset;) Men jeg må si til slutt at stua deres var veldig fin som den er også! God helg:) klem fra silje. Leste det med katteklor nå.. Vår også hadde det, men de syntes ikke så godt da.. Har du prøvd å ta noe "møbelpuss" over?

Susanne sa...

svarer her igjen jeg:)

skjønte at det var litt improvisasjon, og siden du sa at du ville ha litt tilbakemeldinger, og jeg ikke fant noe annet å pirke på, ble det det lampene;) (ser kanskje sånt litt lettere, da jeg har jobbet i lampebutikk;)

liker forresten bloggen din utrolig godt! mange søte innlegg:)

ha en fortsatt fin kveld, du også:)

Under Karlsens tak sa...

Jeg synes du har kjempefine møbler. Godt å se at jeg ikke er den eneste som ikke lever i et helt hvitt hjem.Og heller aldri har eid en hvit ektorp.

Jeg for min del lever i en verden der huset altid ser ut som en møbelutstilling.(tror det kalles ryddemani...) eller en slags sykdom:)

så mitt tips til deg må være å trekke sofaen litt lengre frem fra veggen/vindu,for å få mer "luft"

Og kansje noe lyst å enkelt på bordet,i stedet for den heldekkende mørke duken...

Håper du får en kjekke helg:) Klemmer

Husdraumen sa...

For ein flott blogg du har! Og eg likte han endå beire med dette innlegget:) Kjekt å sjå ein "normal" heim. Elskar den rosa stolen du har!
Mine tips må vere å male stovebordet kvitt og kjøpe ei eller to rosa puter i samme fargeskala som stolen til å ha i sofaen;D

Legg meg til som følgjer, smil frå Anita

The house on the Island sa...

Heisan !
Synes det var fine bilder fra stua jeg. Men er enig i at den mørkbrune duken gjorde sofakroken litt eksra mørk. Må bare legge til at skoene dine fra Marc Jacobs (høyre kolonne nederst) var råfine. Helt Min stil.
Vibeke :-)

Therese Dorthea sa...

Eg syns du har eit godt utgangspukt her altså. Det er lyst og fint og det skal ikkje så alt for mykje til for å forandre litt :-)

Stolen som stod ved sida av peisen likte eg kjempe godt! Kul!

Lykke til :)

Legg meg til som følgar eg! Gler meg til å følge med!

Klem

Susanne sa...

hehe! syntes det var bra jeg også. veldig likt idol, men uten at det gjorde noe:)

ellers hadde jeg sansen for hun på 15, som skulle vinne hele greia, for hun visste jo at hun var så flink til å synge, men som på tre sangforsøk likevel fikk nei fra dommerene... er det mulig å være så selvgod?! stakkars lille pike!

Therese sa...

takk for kommentar i bloggen min!!! Godt å se at der er flere en meg som har hatt en brun periode interiørmessig:) Har forsåvidt mye igjen av det enda selv, men sånn er det bare:) Elsker den rosa stolen din!! jeg hadde tatt en hvit duk på bordet/ malt bordet hvitt og hatt litt rosa puter i sofaen. det tror jeg hadde gjort mye!:)

♡rosaengler♡ sa...

Syns du er skikkelig tøff som viser fram stuen din, og ikke bare en liten krok..
Syns du har det fint jeg, om det er noe;
så hva med å male litt på stuebordet, kjøp en liten duk som du liker, kjøp samme bare i litt større til å ha på spisebordet,(hvitt) pynt det med feks ett stort sølvfat med masse store lys på!?!?! Gardiner i samme som dukene!! Pass på at bildene ikke henger for høyt, de skal ikke henge høyere enn at når du står på gulvet å ser direkte på de skal øynene dine hvile midt i bildet.
Rosa puter i sofaen pga den utrolige nydelige rosa stolen du har, den kan gjerne inneholde en liten hvit spesiell pute. (KID har mye fint for tiden til utrolig fine priser)

Klemmer

AkH sa...

Hej, jag tycker att du har ett hem där det syns att man lever ett liv med barn. Skönt att se att fler än vi har ett hem som inte är utan nästan några saker. Hoppas att värmepumpen fungerar.
Må gott och fortsatt trevlig helt!
Anna-Karin
livetharochnu-akh

Petit sa...

Herlige bilder, synes du har det skikkelig hjemmekoselig jeg :)
Har ei venninne som har samme problem som du hadde med sofaen din. Hun lurer veldig på hvor den er kjøpt? Selv har hun ikke våget å klage til butikken selv om sofaen er som lim.

Alexandra sa...

Hei hei :)

Syns det er kjempefint at noen tør å vise hvordan de virkelig har det (uten å bloggifissere alt). Vi har det nemlig som dere vi også :)

Men, jeg lurer veldig på hvor du har kjøpt giraffen med henger hen? Den var superkul!

Huldra sa...

Åh, så godt å se noen "ubloggifiserte" bilder! Man skal jo leve i hjemmet sitt også, så jeg synes det er superdeilig å se "normale" hjem med lekende barn her inne iblant. :)

Vi har forresten både samme sofa og spisestuestoler, så det var godt å høre du hadde prøvd trekkene fra Ikea. Går det ikke an å sy ned toppen på ryggene litt da? Har lyst til å trekke mine jeg også, nettopp av samme grunn som deg. Kattene har vært både her og der på dem, så de ser ikke ut..
Sofaen er jeg kjempefornøyd med, for med masse både dyr, barn og ungdommer i huset er det deilig å ha en sofa man kan vaske. Jeg gjør heller som deg, og skaper kontraster og mykner den litt med puter. Er du fornøyd med din?

Her kommer noen tips om du ønsker det lysere:

Mal stuebordet, spisestuebordet, sjenken i spisestuen og stolbena hvitt da vel? Begge stolene er jo kjempespennende prosjekter å trekke om også. -Eller legg rett og slett et saueskinn i stolen ved ovnen. :)

Hei og hopp fra nykommeren Huldra

Nina sa...

hei Hvordan gikk d med de trekkene fra ellos? har samme stoler selv ,så lurer veldig på om de passet eller om du har funnet noen andre som passer :-)