fredag, september 11, 2009

Hvordan bor jeg? Egentlig?

Jeg har tatt noen bilder av hvordan stuen ser ut akkurat nå... jeg har vært hjemme og studert hele dagen (var litt lei da). Innså for litt siden at jeg egentlig har vist lite bilder av hjemmet mitt, og når dere ser hvordan vi bor, så skjønner dere nok hvorfor! Da jeg først oppdaget interiørblogg-verdenen ble jeg litt satt ut av hvor nydelig alle har det hjemme. Sånn er det ikke hos oss. Vi har faktisk mange fine ting, men jeg har aldri helt fått grep om hvordan jeg skal sette dem sammen til en flott helhet. Men, påvirket av at vi endelig fikk vår nye sofa i går (etter en reklamasjonssak som har vart i et par år) - så skal jeg altså vise stuen vår. I all sin rotete prakt. Sofaen vi har byttet ut var helt lik vår nye - bare at den har endret farge fra brun til sort. Noe galt med toppskiktet på læret gjorde at det smeltet ved varme (eks. kroppstemperatur), og vi hang altså fast i den. Vi har derfor brukt skinnfeller oppi den.

På bildene kan dere se det verste tilfellet hvor baksiden av skinnfellen tydelig henger igjen i sofaen. Men det var ikke bare vi som smeltet fast. Vet ikke om det var pga varme fra sola, men oppå toppen av putene/ryggen, festet det seg støv og kattehår, som absolutt ikke lot seg fjerne ved å tørke over med hverken tørr eller våt klut. Det var skikkelig lekkert. NOT! Men nå er den sofaen i søpla. Tiltross for at den ene halvdelen jo var helt fin etter at de trekk den om. Litt vemodig å tenke på, det er en utrolig god sofa tross alt.




Nå har vi altså fått den i sort. Og jeg skal vise både den, og resten av stuen (inkl. varmepumpen som ble innstallert i går) senere i kveld. Følg med...
post signature

2 kommentarer:

♡rosaengler♡ sa...

Føler med deg der, jeg kjenner at jeg får litt panikk når jeg ser hvor fint nesten alle andre har det. Men så håper jeg at de bare tar bilde av en liten del av feks stuen, når det er skikkelig ryddig og pent akkurat NÅ.... lol

Klemmer og jeg gleder meg til å se fine bilder.
og hjelpe meg for en ekkel sofa, helt utrolig at det har tatt så lang tid på reklamasjon på noe slik, tullete..

Linda S sa...

Eg har også lagt merke til desse flotte heimane, der alt er lyst, gjerne minimalistisk og nydelig. Men nokre liker jo også å ha det meir retro, med masse farger og mønster. Eg har komt fram til at eg ligg kanskje midt imellom. Eg liker veldig godt alle desse lyse og flotte heimane, men samtidig så får eg meg ikkje til å bytte ut alt interiøret vårt berre pga. dette. Eg er no komt eit lite stykke på veg no når veggane våre er blitt lyse...