fredag, september 18, 2009

Noen ganger bare funker det!!! Make over + + +

For noen dager siden fikk jeg to små rokokkobord fra en snill mann på finn.no (viste seg at han bodde i nabogata!) Jeg trengte egentlig bare ett, for å ha i lekestua, men tok da med meg begge. Omtrent samtidig var mine foreldre i Lyngdal en tur. Jeg fikk en mms med bilde av denne kurvstolen, og spørsmål om Stjernebarnet kunne bruke den (kostet 29 kr) eh..JAAA så klart! Men mahogni og brunlakkert bast, nei sånn kan vi jo ikke ha det. Frem med sprayboksene, og simsalabim - her er resultatet:


Nå er jeg skikkelig fornøyd! Og da jeg var innom Coop Obs tidligere i dag fant jeg en supersøt pute til stolen, så nå ser det sånn ut

Og så må jeg vise denne nydelige Marius-genseren svigermor har strikket til Stella, hun er bare fantastisk flink!

I dag hadde vi stekt ris med kylling til middag. Stjernebarnet spiste med de herligste mmmm namnam lydene, hehe. Hun kravlet til og med opp i fanget mitt for å hjelpe meg å spise opp min porsjon også ;)

Ønsker dere alle en koselig fredagskveld.


post signature

18 kommentarer:

Kjersti sa...

Stiligt bord, og kurvstol! De ble bare kjempefine med noen strøk lakk!
Hvilken Sølv-lakk er det du bruker? ER på jakt etter en selv, blank, men finner bare matte sølvlakker overalt...

Ha en fin helg!

Kjersti sa...

Kanskje vi skal få dem til å ta den inn permanent da.. :) Hvis jeg også skulle hatt tak i noe sølvspray fra tid til annen..

Bokstavene er kjøpt hos en interiør og kaffe butikk, som jeg ikke husker navnet på..., i Rosendal. Litt av et røverkjøp ja.. jeg kunne jo bare ikke gå i fra.. hehe

Guttemamma sa...

Oj,dette ble storveis kult!! Så flink du er ,rett og slett!! God helg:-)
klem

Lindas hus sa...

Tøft! Sølvspray er tingen! Og marius genseren var veldig søt! Husker jeg hadde en sånn selv. Men den var blå,rød og hvit! ha en fin helg. Linda

MinVinterverden/Laila Johanne sa...

så utrolig stilig det ble! :)
Heldige, søte Stella!
Syns jeg hører mmmmmm og nammnamm lydene til stjernebarnet, det er sånn snøbarnet gjør når hun får smake på noe godt også :) Det varmet et mammahjerte til bristepunktet, det!

Ha en nydelig lørdag!
Klem fra meg

Mona sa...

oiiii se der ja!!!!! lekkert lekkert!!!!! stella er jo så heldig som har en så kreativ mamma :D

driver på med et serveringsbrett jeg nå, trodde jeg slapp lett unna med å spraye over en noe slitt i lakken underflate, men neida, skar seg litt det så har stått å pussa med sandpapir i kjellern nå en halvtime :P hehe, lærte på den da ;)

girasole sa...

Stilig! Og så mye du fikk gjort den andre dagen! Føles godt med slike effektive dager! Har få av de selv for tiden. :/ Er ikke alltid inne å kommenterer, men stikker innom her noen ganger i uka. Kjempekoselig blogg du har Mari Ann :-)

God helg til dere! :-)

♡rosaengler♡ sa...

Så FLINK du er :D det ble jo kjempefint.
Så morsomt å se bilde av deg, du er jo kjempefin og pen.

Klemmer på en fredag ♡

torleif ann karin sa...

Bord og stol ble jo superfin.
God helg og klem fra meg <3

Datt sa...

Ooo, sølv, så kult det ble!!! :D Jeg har prøvd meg på sølv jeg også, ei lampe, men ble ikke bra... hmmmmf... :P

Under Karlsens tak sa...

Så flott det ble! Du er så kreativ!!! du fortsetter å innspirere meg,gang,på gang:)

Nå skal jeg å Englebarnet ut å titte på Ny-snøen som har kommet i fjellene inatt. Og kanskje ta noen bilder!

Håper du får en fin helg,sammen med dine også,-Gooood helgklemmer til deg:)

Brit sa...

Dette ble jo supert:) Jeg har fått sjansen for dette å trylle om med maling- det gjø underverker. Takker og bukker igjen jeg for veldig hyggelig kommentar og artig at du vil joine julegavekalenderlotteriet også:)
Den mariusgenseren var skikkelig søt da:) Flott å se mariusgenseren i andre farger:9

Jill, Hanne og Linda sa...

Takk for kommentar på bloggen vår.
Det ligger litt bilder av flere kroner på flickr (direkte link fra bloggen. Vi lager gjerne etter ønske og jeg kan alltids forsøke på en Mikke Mus :-)
Send evt bestilling med ønske om farge, pynt o.l. til nestenperfekt@gmail.com

marita sa...

Eg blir berre meir og meir imponert over kor flink du er! :) Er det vanskelig å få det jevnt når du spraya?

Linda S sa...

Så fint det blei :)

Flittige hender sa...

Så helig forandring av møbler - så flink du er.

Alexandra sa...

Så utrolig søtt bilde av Stella når hun sitter på fanget ditt der. Du er heldig som har en liten matmoms i hus, her er det blitt omvendt, som fort blir litt slitsomt..

Black Feathers sa...

Så skjønn stjernebarnet er ;) Så heldig du har vært, både border og stol. De ble kjempe flotte etter forandringen. Søt med Tingeling pute i også. ;)

Ha en fin dag ;)