torsdag, september 03, 2009

Osteopatbesøk + fin-fine premier (igjen!)


Stjernebarnet ca 6 åneder gammel
Stjernebarnet har våknet mye på nettene de siste 2-3 ukene. Etter å ha sovet rundt hele sommeren er dette et stort skritt tilbake. Hun våkner omtrent på de samme tidspunktene hver natt, og da er det vill hyling. Vi var hos osteopat 2 ganger i februar, og hun ble hjulpet da - jeg så forandringen på henne mens hun lå på behandlingsbordet. Så i dag bar det tilbake til Stavanger Osteopati. Behandleren fant flere "småting" med fordøyelsesystemet hennes, og han fant flere kuler i nedre mageregionen hennes. Han mener dette er harde fettkuler, ikke cyster, men ville jeg skulle følge det opp med en legetime. Han mente disse kunne være med på å gjøre at ting stopper opp, og at det igjen kunne fremkalle store kolikksmerter. Disse smertene kunne komme regelmessig, og han tror det er grunnen til at hun våkner.

Barnet mitt våkner altså mest sannsynlig av SMERTER. Han behandlet henne i dag, og hun skal til legeundersøkelse neste torsdag. Hva annet kan jeg gjøre? Prøver å trøste når hun våkner. Jeg blir helt fortvilet av tanken på at hun har det vondt.

Det må sies at Stjernebarnet oppførte seg eksemplarisk på undersøkelsesbenken. Lå helt stille i ca. 40 minutter mens han behandlet og undersøkte. Osteopaten sa at det var sjeldent han fikk undersøke et barn så grundig, og han var veldig imponert av henne. Jeg også. Veldig atypisk oppførsel for henne. Nesten så jeg tror hun visste han skulle hjelpe henne.
Resten av dagen ble hyggeligere. Da jeg kom hjem hadde jeg jammen fått hentelapp. Pakken var fra Cathrine (jeg vant filmquiz'en på bloggen hennes). Premien var en film og en hemmelig gave. Skal si jeg ble satt ut, da jeg fikk en superflott gave i tillegg til dvd'en Slumdog Millionaire.

Spennende! Men siden vi var på vei til svigers for å spise middag, måtte jeg vente noen timer før jeg fikk åpnet den (den måtte jo fotograferes før den kunne åpnes!) Vel hjemme fikk jeg endelig åpnet den, og en skulle tro jeg hadde bursdag. Pakken inneholdt duftelys, nydelige servietter, eple/kanel te (nam!), en te-klype, sjokolade og karameller!!! For en fantastisk fin premie, tusen takk Cathrine!!!

Ønsker at alle dere er like heldige som meg,
og håper intenst at Stella slipper å ha det vondt i natt.




post signature

8 kommentarer:

Cathrine sa...

Veldig glad for at du likte gaven :D
Også håper jeg at lille snuppa di blir frisk fort og ikke får mer vondt :(

Kjersti sa...

Stakars lille snuppa di da! Får håpe det går fort over så hun får sove godt om natten igjen :)

Gratulerer med flotte premier! Du har virkelig vinnerlykken med deg om dagen :)

♡rosaengler♡ sa...

stakkars dere, så forferdelig når de små har vondt. Men husk på at dere har jo gjort det dere kan, og nå får hun hjelp ♡ av mammaen sin.
Klemmer og håper p åen god natt.


Grattis med fin premie

Linda S sa...

Håper at jenta di får ei bedre natt i natt, stakkars liten.
Kjempefin premie da!

MinVinterverden/Laila Johanne sa...

uff, får helt vondt i mammahjertet mitt av å lese om snuppa di... Håper de finner ut hva som plager henne og at de kan fikse det - fort! Sender en klem din vei, skjønner godt at du bli fortvila!

Håper hun får sove bedre i natt...

Til slutt - gratulerer med premie IGJEN! :)

Harmonisk lykke/Christine sa...

Stakkar lille! Håper hun blir bra igjen fort! Utrolig vanskelig når de små ikke har det bra og man som foreldre føler seg helt hjelpesløs. Veldig fine ting du fikk - skjønner at du er fornøyd :D Ha en super dag!

Fru Luna sa...

Håper det går bedre med lillepia di!!!
Takk for tipset om Tru Blood :) Det går nok ikke lange tiden før jeg er ferdig med bok nr 3 og 4 i Twilight serien, og da er det greit å døyve abstinensene etter mer Twilight, med Tru Blood..

irina sa...

Bare vent..snart sprayer du gull som f..

Håper stjerne barnet som foressten er nydelig føler seg bedre snart !!

Klem