lørdag, oktober 24, 2009

Gammel mannskit!!!

Ja, det ville Dronningmannen kalt det hvis han orket å åpne munnen. Gamle skatter sier nå jeg. Endelig, endelig var det min tur å komme meg avgårde på  l o p p e m a r k e d!!! kom ganske sent, over 1 time etter de åpnet, men det ble en av de beste loppeopplevelsene jeg har hatt på lenge. Ingen køer foran bordene, ingen ekle folk som skubbet seg frem, og fremdeles masse å kikke på.

En baststol, perfekt til mailegene. Tror den skal bli hvit, eller muligens den skal matche Dronningbarnets stol, se her


Fikk tak i dette lille stativet til å henge dukkeklær på. Tenkte faktisk på et slikt senest i går, og lurte på hvor jeg skulle få tak i et! (har kjøpt lodd to steder i det siste, hvor det blant de utstilte gevinstene har vært dukker med komplette garderober opphengt på slike stativ). En kjempefin vase, en korg - falt for fasongen, litt sånn sigarformet,

og en stor og en mindre fem-armet messing lysestake. Lysestakene er forferdelig skitne, med masse gammel stearin på - men etter de er blitt rengjorte skal jeg prøve meg på en liten makeover. Vurderer blank sort spray, hva tror dere? blir det fint? eller skal jeg "safe" med krom eller hvit spray? korga blir nok hvit etterhvert, klesstativet også. Alt dette ble mitt for den nette sum av 130 kr :) happy!

Måtte innom Europris og kjøpe spraylakk på veien hjem, sånn at jeg har det for hånden når det dukker opp et ledig minutt. Har jo lest her inne at mange er fornøyd med sprayen fra Europris, men ingen steder har jeg lest at den bare koster 39 kr boksen!!! intet mindre enn 7 bokser ble med hjem...

Nå er taco'en spist opp, og rumpa har glidd godt utover sofaen.
Ønsker dere alle en fin kveld!


post signature

11 kommentarer:

Tyri-jenta sa...

Hei:)

Enig med deg, masse skatter!

Takk for at du deltar i trekningen min:)

Ha en fortsatt fin kveld.

Kjersti sa...

Så masse fint du fekk me deg heim da!
Eg vurdere å stikke innom igjen i måro.. og satsa på at da e litt mindre folk da.. og kanskje nåken fine ting igjen...

Eg holde faktisk på med å lakkere ein sånn 5'arma messing-lysestake sjøl om dagen.. min ska bli kvit da.. med Europrislakk.. trur det blir bra! :)

victoria sa...

så utrolig mye flott du fant ;)
er det gubben min sier om mine loppefun også.. he he det gutta skjønner ikke verdien i flotte funn ;)
og bare digga de skoa du har kjøpt
klem victoria

Torilpia sa...

Vellykka dag med andre ord :o)

Kos deg!

Eva sa...

For en herlig blogg du har da!!! Kjempe kos å titte rundt her.
Vil gjerne følge deg og satser på at det er ok :)

Takk for hilsen hos meg.

Ønsker deg en fortsatt fin helg!

Maja sa...

Heisann
Mange flotte skatter her ja og en flott blogg;)
Hyggelig at du vil være med på trekning hos meg;)
Kommer tilbake hit jeg;)

torleif ann karin sa...

Du verden, du har funnet mye fint. Forstår godt at du er fornøyd med dagen fangst. Likte alt sammen jeg. Og det fine stativet for dukkeklær skulle lille-snuppa mi også hatt. Hun har en hel komodeskuff full av klær.
Nattaklem fra meg<3

Heidi sa...

Nydelig fangst! Og den lysestaken ble jeg misunnelig på, men jeg skal vel klare å finne en sånn på bruktmessen i Vikingskipet! ;D

Ha en flott Søndag :)

Edda sa...

Hei:)
Så hyggelig at du har lagt deg som følger av bloggen min....det ble jeg gla for:)
Ser du har vært på loppemarked...ja det er min favoritthobby....pluss bruktbutikker.....er nesten ikke i vanlig butikker lenge....
Fin blogg du har....
Ha en kos søndag...selv skal jeg til Birkelunden...og selge noe av det jeg hele tiden kjøper:)
klemmer edda

MinVinterverden/Laila Johanne sa...

Så mye fint du hadde fått tak i!
Den stolen passa jo perfekt til Maileg dukken :)

Ha en nydelig søndag!

Hege sa...

Så heldig, masse fint å kose seg med:-)
- ha en fin søndag, klem Hege.