søndag, desember 13, 2009

Svaret som vel ga seg selv:


Selvfølgelig var det lussekatter vi bakte i de tidlige morgentimene! Stjernebarnet og jeg så på Jul i svingen i morges, og der hadde Børre bakt til mammaen sin (som jo hadde bursdag på Luciadagen). Jeg spurte Stjernebarnet om vi også skulle bake sånne, og da sa hun JA! Stort sett sier hun nei til alt jeg spør om, så det var et godt sjarmert mammahjerte som satte i gang å bake.  Nå er de fordelt på besteforeldre og oldefar, og ca. 10 stk er i mammas mage. De var gode.

Stor klem til alle som er innom.

post signature

8 kommentarer:

FlorasFrue sa...

Takk for koselig kommentar :)
Dine boller ble nok bedre enn mine, de ble rett og slett for markante i safransmaken, bu-hu. så mye jobb til liten nytte, heldigvis bakte vi en kake til gjestene også - og den gikk ned :)
Neste år bruker jeg heller bittelitt gurkemeie,hi,hi.
Fortsatt god søndag!
Kjersti

victoria sa...

Var så utrolig koselig den episoden på jul i svingen i dag... Satt godt i hjertegropa...
Hmmm det så veldig godt ut det der ja...
Ha en flott 3 advent
og en god stor klem til deg også♥
victoria

HusmorDronninga sa...

Disse så utrolig gode ut!
Koselig med litt baking på en søndagsmorgen synes jeg :)

happy in pink sa...

mmmmmm....de ser deilige ut!!! koselig når barna sier ja av og til også;)

Torilpia sa...

Har aldri forsøkt å bake lussekatter jeg .. men i år ble det faktisk etterspurt. Mulig vi får prøve neste år. De så veldig gode ut i alle fall :o)
Vi bakte pepperkaker på lørdag og med den bittelille deigklumpen som ble igjen til slutt - for liten til å trykkes ut med form - laget jeg et lite hjerte med fingrene. DET ble altså ikke riktig .. Miniprinsessa ble såååå sur .. hun skulle i alle fall ikke bake med meg noen flere ganger og dermed trampa hun ned på tv-stua for å sladre til søsteren sin ...

Ja ja .. hun var riktignok innom kjøkkenet for å se hva jeg holdt på med da jeg kvernet mandler til sjokoladekjeks i går morges .. men den store interessen uteble .. inntil kjeksene var ferdige .. :o)

Ha en super ny uke - klemmer!

June sa...

Hei!
Så gøy at du vil være med i giveawayen min! :)
Kjempefin blogg du har. Ville lagt meg til som følger, men det gikk ikke..?!? Så jeg prøver igjen en annen dag:)

Ha en fin mandag!

-June

marita sa...

Mmm.. så godt det såg ut :) Vi fikk ikkje tid til å lage lussekatta i år.

Frk. Maya sa...

Nammenammenam, de så gode ut! Ble ingen lussekatter på meg i år, men de er mektig gode så jeg skjønner godt det havnet 10 stykker i magen! Papiret har jeg kjøpt på Søstrene Grene for litt siden. Vet ikke om de har det ennå, men det kan jo hende det er helårspapir. Og så visste jeg ikke at lilleprinsessa deres er på melkekartongen! Så morsomt:D Stolte foreldre antar jeg:)

Maya