lørdag, januar 09, 2010

★ ★ ★ Comeback kavalkade ★ ★ ★

Hei alle sammen!!!
Nå er det lenge siden jeg har blogget gitt! Det utviklet seg ubevisst til å bli en bloggfri jul - hovedsaklig pga denne karen her

http://media.comicmix.com/media/2008/10/22/dexter-main.jpg
Foto: media.comicmix.com

Dronningmannen og jeg så hele sesong 2, 3 og 4 etter Stjernebarnet var lagt seg. Tok litt tid :) Og anbefales!

Dette blir rett og slett en liten kavalkade med utvalgte hendelser fra desember. Stjernebarnet og jeg hadde juleverksted, og laget i samarbeid en dorull-nisse til bestemor.


Litt julegaveinnpakning - ble ikke helt som planlagt pga plutselig tidsmangel! Men er fornøyd med til/fra-lappene, som er bilder fra Stjernebarnets siste fotosession.

Julaften feiret vi for aller første gang i eget hjem - sammen med mine foreldre. Pinnekjøttet m/tilbehør var nydelig! Noen bilder fra kvelden:

 
To store Maileg kaniner - ble godt mottatt!

- og helt tilslutt: dukkevogn "Oi!!!"

Litt gammel, arvet julepynt:


Første juledag var vi - tradisjonen tro - til brunsj og middag hos mine foreldre, sammen med min bror og hans familie. Har faktisk ikke spurt om lov til å legge dem ut her, så de forblir navnløse - men her er vi fem jenter i sofaen nede i bestefars hjemmekino. Ser vi var ikke direkte heldige med bildet, men pyttpytt...



Herjing rundt i gangene, ville bare vise kjolen til Stjernebarnet. Kjøpte den faktisk til julen 2008 - men da ble den ikke brukt. Den er fra Monsoon, str 6-12 mnd! Blir ikke klok på størrelsene der altså, tror de bare syr inn vilkårlige lapper i plaggene sine. Synes den var perfekt her. Hun ble 20 måneder 01.01.10.

Andre juledag var vi på fantastisk koldtbord hos svigers. Farfar hadde kjøpt Donaldfilm, som vesle tv-slaven ser på her

Men hun er også glad i å lese :)

I julen har Stjernebarnet lært seg å sove hele natta - hipp hurra, det var den beste julegaven vi kunne fått! Allikevel så jeg mitt snitt til å kose meg litt alene en kveld faren badet og la henne

Herlige Alve porselenet fra Wik & Walsøe. Fikk flere deler til dette serviset til jul, O'lykke. Rullekake fra Dronningmoren, og den herlige juleduken i lin er det Dronningmannens mormor som har brodert. Hun gikk bort i des '08, og det var litt spesiellt å legge denne på stuebordet.

Forbrytelse og straff:

Stjernebarnet fikk tavle og kritt til jul, og utforsket ulike tegneoverflater i huset. Hun måtte vaske det vekk selv (selv om jeg synes skapet ble mer sjarmerende) - en oppgave hun gikk inn for med stor iver, og hun har ikke gjenntatt det etterpå.

En dag i romjula hadde vi venner på besøk, og serverte tapas (+ mojitos, øl og rødvin) - en vellykket kveld!

Så kos at jeg glemte å ta flere bilder etter dette...

Nyttårsaften var vi i skogen igjen og akte. Stjernebarnet og pappaen satte utfor sånn midt i bakken - oppdaget at det var klunk is, og at de hadde null kontroll på akebrettet. De suste så fint inn i en liten klynge med små bjørketrær. Dronningmannen ofret en ankel for å berge barnet vårt - den ble en smule vridd ved impact, og han haltet i noen dager etterpå. Fremdeles er den ikke ok i trapper og ulike bøy - men Stjernebarnet er lykkelig uvitende om at det kunne vært verre.

Ellers var det en utrolig koselig tur i skogen

Ligge i akebrettet da...

I et forsøk på å spare litt $, ble det for første gang vanlig gran hos oss. Har aldri hatt noe annet enn edelgran, og jeg ble litt sjokkert over hvormye det drysset! Røk ut 1. januar. Men det var et flott tre!
Husker dere label-makeren jeg kjøpte for litt siden?

Må bare ta med dette bildet fra forrige lørdag, da vi hadde indisk take away - herre min hatt så godt det er! Brukte penger vi fikk til jul og undte oss denne kosen.


Sånn - tror det holder for i dag! Har flere små prosjekter jeg vil vise, men greit å ha noe å skrive om en annen dag også ;)
Takk til alle som har vært innom, til tross for at det har vært mørkt, kaldt og lyset avslått her inne.
Og til alle dere flotte mennesker ønsker jeg et utrolig flott nytt år!
XOXOXOX

post signature

7 kommentarer:

rosaengler ♥ sa...

Endelig litt bilder osv fra deg :) har savnet deg i jula.

Så fin jul dere har hatt, likte spesielt de fiiiine til og gra lappene- nydelige.

Men hvordan sperrer jeg bildene mine her på blogspot *blafre*

Klemmer

victoria sa...

ÅHHH har du sett dexter sesong 4?? Lastet ned da eller?? har vel ikke kommet ut på dvd i amerika enda?? vi venter nemlig i spenning på at den skal de, elsker dexter her i gården...
Så bra at dere har kost dere masse, det fortjener dere....
ha en super lørdags kveld vidre
klem victoria

Cathrine sa...

Alltid kos å se bilder av lille-snuppa di <3

Ser og høres ut som dere har hatt en fin jul!

Godt nytt år!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så koselige bilder! :) Skjønner godt at dere har hatt en fin jul. :)

Og så er jeg veldig glad for at du er tilbake!!

God bedring tl mannens ankel. ;)

Vibeke :)

girasole sa...

Endelig nytt innlegg :-) Så kjekt å se og lese fra jula deres :-)

Linea sa...

Er dere ferdig med hele sesong 4 av Dexter?
Jeg holder på med den nå, er kommer til episode 7 mener jeg...

Er sååå gøy!!
Håper bare de er kjapp med å lage neste sesong ;)

Torilpia sa...

Kjempefin julekavalkade .. :o) Hun er så søt stjernebarnet da :o) Synd med ankelen til mannen din .. håper den er i orden nå.

Artig med barnåler ja .. ??? NOT .. heldigvis slapp jeg det i år .. for i år fikk det vann ofte .. av Min hjelpende hånd .. jeg glemmer alltid å vanne treet ... og det merkes når det skal ut igjen .. :o)

Det må være deilig at dere omsider får sove natta igjennom. Miniprinsessa her drømmer så livaktig at vi rett som det er blir vekket av at hun snakker eller roper .. gråter eller flirer .. :o) Ikke alltid like gøy å bli vekt med et hyl ....

Ellers ser det ut som om julen var vellykket for dere .. :o)