søndag, januar 10, 2010

Rosa drømmer + startskudd ketolyse


Etter å ha lest Den gode feens innlegg om det flotte retrosengetøyet hun hadde etterlatt på Fretex, troppet jeg opp der i går morges kl. 10. De hadde ikke engang fått på alt lyset da jeg stormet inn, til det rette hjørnet - og traff bloggeren Snillekamille - som allerede hadde sikret seg dynetrekket. Men jeg fikk to putetrekk, hurra! Nå ble de ekstra dyrebare, og jeg får fundere litt på hva jeg skal sy av dem.


I dag startet jeg med Ketolysekuren. Det er et lavkarbo-kosthold, som jeg skal prøve å følge i 8 uker i første omgang. Og her kommer tidenes største utlevering: Jeg veier like mye nå som da jeg gikk høygravid med Stjernebarnet *Skjemmes så over å være tilbake her*. 
Jeg har fulgt dette opplegget før, med stort hell. Har vært innom Grethe Roede tidligere, men det tok veldig lang tid for ørsmå resultater. GR er en livsstil jeg skal prøve å følge etter å ha gått ned en del først. Så, wish me luck, forhåpentligvis er 2010 er året jeg passer inn i alle de fine klærne mine igjen ;)

slim and fat pink lady Royalty Free Stock Vector Art Illustration
Foto: www.istockphoto.com

Er det noen som har lavkarbo mattips, så håper jeg dere vil dele dem med meg!

post signature

17 kommentarer:

sylvia sa...

hei ,heldig du som fikk putevar.hihihi..
har du oka til torkil andersen,ketolyse?
tips om dietten der.
lykke til,det går nok greit,
skal starte jeg å.
klem fra sylvia

Datt sa...

Lykke til! Selv har jeg gjort MANGE forsøk på GR tatt alderen i betraktning, jævlig hardt arbeid synes jeg, blir skikkelig deppa i de periodene jeg! Meeen jeg må vel i gang igjen snart, tryngre enn noen gang!

victoria sa...

Du burde prøve oppskriftene til Ulrika davidsson og Ola luaritzson...
GI oppskrifter... Har selv gått over på GI livsstilen og gikk ned masse til å begynne med til jeg ble fornøyd og nå lever jeg etter det og holder vekten lik...
Har alle bøkene og er super fornøyd, og elsker maten... slenger med en link til bøkene på tannum
http://www.tanum.no/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=Gi+oppskrifter&title=Gi+oppskrifter&fromproduct=False

ha en super søndag vidre
klem victoria

Vibeke / Mammas Hus sa...

Mamma prøvde GR, og gikk ned litt. Jeg ser det ikke. :P

MASSE, MASSE lykke til. Du er flink! Jeg eier IKKE viljestyrke jeg. :(

Klem, Vibeke :)

rosaengler ♥ sa...

Lykke til, dette klarer du super fint ♥
Min blåbæromelett er en super fin oppskrift til deg+ at den er veldig sunn og med masse gode blåbær..

Klem

Kamille sa...

Hei og hopp!

Godt at det var putetrekk igjen til deg,stilig at me sko møtas i jakta på det sama dynetrekket.
Eg gjekk på Grete Roede for noen år tilbake. Fungerte knallbra! Altså eg hadde ikkje målet om å gå ned mange kilo men rett og slett få litt hjelp til kosthaldet og ned de få kg eg hadde for mykje. Eg gjekk ned 15 kg på noko eg er veldig fornøgd med. Hugsar ikkje kor lang tid eg brukte men eg lærte i allefall at eg må eta meir enn eg gjorde for å forbrenna.

rosaengler ♥ sa...

Takk ♡ blåbær i frysedisken inneholder masse antioksidanter itillegg- tror det er litt over 20kr for en pose og den holder til mange omeletter :)

Cosmos sa...

Spennende tider du går i møte.
kommer du på noen gode oppskrifter må du jo gjerne dele litt med oss andre bloggere.
Lykke til iallfall

rosaengler ♥ sa...

http://rosaengler.blogspot.com/2009/06/stor-favoritten-for-tiden.html
her er den, men en kan bli litt distrahert over alt det gode som står før, for denne står nederst hihi.......

+ at etter at jeg fikk så fin KitchenA så har jeg tatt litt av på kjøkkenet :P

Kamille sa...

Svarer her inne hjå deg eg. Ja det er masse med 15 kg, dette er over lengre tid.
Har kutta det heilt ut nå.. men har tatt med meg det eg var mest fornøgd med :)

Fru Storlien sa...

hei og takk for utrolig hyggelig kommentar! nei Woody og Queenie heter egentlig noe annet, eller kanskje jeg kan si at de heter noe lignende. Siden det er min blogg, ikke deres, er det lettere å gi dem kallenavn og la dem være halvveis anonyme.

Rosemary and Thyme sa...

Så heldig du var som fikk putetrekk!
Så det innlegget til Feen jeg også.
Første gang jeg er innom deg. Fin blogg!!!
Ha en fin kveld
Klem Tove

Torilpia sa...

Det er ikke særlig gøy å oppdage at man matcher gravid-vekt - uten å være det. Selv har jeg gått over den vekta også .. nedtur uten like .. :o(
Klarer liksom ikke å finne den rette kuren for meg .. det handler vel om at jeg ikke er motivert nok. Har funnet et treningsopplegg på nett - men kommer ikke i gang da jeg mangler vekter .. og treningsstudio finnes det jo ikke her jeg bor. Må kanskje prioritere vekter fremfor frisør .. :o) Har ikke penger til begge deler nå i disse stor-regnings-tider.
Har prøvd GR men synes det gikk for tregt. Prøvde så Libra - og gikk ned 11 kilo. Det var jeg godt fornøyd med. Men så sluttet jeg før jeg ble skikkelig hjernevaska av opplegget - det medførte enda mer overvekt enn før jeg begynte. Knurr ....
Men jeg ønsker deg lykke til i alle fall .. sender deg motivasjon og utholdenhet i bøtter og spann .. det får man aldri nok av under en sånn kur/prosess. Dessuten kreves det veldig mye tid .. planlegging og gjennomføring krever mye når man skal legge om hele kostholdet og livsstilen.

Du får ha ei super uke - stor klem fra meg :o)

Tulip sa...

Hehe.morsomt at du fant putetrekket:)

Lykke til med Ketolysekuren. En kollega av meg gikk ned masse på den i høst.
Det er bare å prøve!Good luck!

Den gode feen sa...

Hei hei, så kjekt at du fann putetrekka, men kjipt at du ikkje fekk meir. Eg har tenkt å ha putetrekka og dynene som dei er. Syns dei var så utruleg fine, og i god kvalitet også.

Ketolyse, ja. Eg prøvde det i fjor. Holdt vel berre ut i 3-4 veker utan dei heilt store resultata. Fann ut at eg skulle ette magert alla GR i staden, men havna vel på sukkervogna atter ein gong. Eg er så heldig at eg gjekk ned i vekt under svangerskapet (hadde for mykje før), nå strevar eg for å ikkje gå opp igjen, og helst gå ned. Nå bakar eg heimelaga knekkebrød utan kveitemjøl, og satsar på at det skal gjere susen.

Så artig at du holdt i samme kjolen. Eg kjøpte den i utgangspunktet berre for å bruke stoffet, men akkurat den kjolen ttrur eg at Alma skal få teste ut først :)

Ha ein strålandes fin kveld. Kor bur du forresten? Og leikene eg fann i dag var på Fretex på Mariero. Eg er overalt på jakt eg ser du :)

Den gode feen sa...

Så flink du har vore på lavkarbp før- Jøss! Er heilt imponert. Håpar du klarar det denne gong også :)

Me bur på Åsen, ikkje så langt frå Kilden senter :)

Nå skal eg rett og slett legge emg. Ser omtrent syner pga søvnmangel, så i dag må eg vere fornuftig :) Klem frå Linda

Linda S sa...

Lykke til med kuren! Eg har brukt liknande kur med hell (men skulle nok ha begynt på igjen).