lørdag, april 17, 2010

Stjernebarnets første loppetur *oppdatert m/bilder*

I dag dro vi, litt impulsivt, på loppemarked. Stjernebarnet, bestemor og megselv. Første gang jeg har hatt med lille vennen min, for det er ikke alltid hyggelig på loppis. Har flere ganger opplevd krakilske tilstander, syns det var så utrivelig at jeg sluttet helt å gå i et par år, før loppeiveren igjen gjorde seg gjeldende. Uansett: det var ikke så ille i dag, noen litt frekke individer var det jo, men det gikk veldig fint. Stjernebarnet gjorde det klart fra første minutt at det som var interessant var KAGA. Ja, for hun snakker jo kav Stavangerrrsk, selv om mammaen har sin egen ymse dialekt.

Vi tok turen ned til lekene først, da køen ikke stormet ned dit. Med en gang vi kom inn fant jeg tørkestativ og strykebrett m/strykejern. 40 kr. Røverkjøp spør du meg. Mulig det blir malt etterhvert når jeg får tid (altså etter eksamen).
Fant også noen gamle spill, tilsammen 20 kr, og et Minnie speil til 10 kr. Den lille dukkevognen ble vår for 20 kr.


Jeg kjøpte en stol på loppemarked nr. 2. Kosta 10 kr, kunne ikke la den stå igjen, selv om jeg ikke aner hvor den skal være. Kjøpte også en settekasse, men den klarte jeg på en eller annen måte å glemme igjen!!! var bare 10 kr det og, men allikevel - den evigvarende ammetåken sier jeg bare...
Tre hyggelige mennesker tok kontakt med meg på loppemarkedet. Først ei som var selger, som spurte om det ikke var jeg som sitter på første benk. Ja, det er meg som sitter på første rad på skolen, ikke at det hjelper noe særlig. Damen går i klassen min, og jeg har sett fjest før, men kunne nok ikke plassert henne.

Så traff jeg enda en hyggelig dame i klassen, som jeg har snakket med en gang før, og er på hils med. Kjempe trivelig at hun kom bort for en prat.

Sist men ikke minst traff jeg Gry, fra bloggen Skrekk og Gry, som kom bort og spurte om det ikke var Mari Ann fra bloggen - gjennkjent! Så artig at hun ga seg til kjenne. Besøk Gry her, hun er kreativ hun!

Igjen så har jeg problemer med opplasting av bilder. Det ene over her funket, men ingen flere. Prøver igjen senere.


post signature

6 kommentarer:

victoria (huset i byen) sa...

Ja det var litt av et kupp, elsket strykebrettet og tørkestativet, herlig og faller helt sikkert i smak hos lille frøkna....
ha en fin kveld
klem victoria

Audhild sa...

Gratulerer med fin loppisfangst- kjempestilig strykebrett og tørkestativ da!
Når loppisene kommer, da er det virkelig vår! Deilig!

Fin lørdagskveld videre!

Sjova sa...

Flott fangst! Rett og slett skjønt strykebrett og stativ:-)Herleg at loppesesongen er her att.
God helg vidare

idyll sa...

God morgen!
Så mye fint du fant i går, herlig strykebrett og klessnor. Ser for meg stjernebarnet i aksjon der ja:) Å bare eeeelsker stolen din!!! Me love..

Ja, ser du Pippi på tur, så håper jeg du kommer bort å hilser på:)

Klem fra Idyll

Cecilia sa...

Oioioi , så masse flott dere hadde fått med dere hjem. GØY!!

Koselig at du ville delta på giva awayen på bloggen min.
Ønsker deg en herlig uke. Klem

Anonym sa...

For et kult strykebrett og klesstativ, tror jammen meg at eg og ska gå på loppemarket viss der finnes sånne skatter der:-)
Å så kult du traff Gry, e ei venninna av meg d. Hu e VELDIG kreativ:-)

Klem Vivian