søndag, juni 27, 2010

Gangen: Før/etter

Da vi flyttet inn her i 2005, så det ut som den tidligere eieren hadde fått sennepsgul maling på billigsalg. Har faktisk ikke så mange bilder av hvordan det så ut da, men her er en liten ide:

Min kjære far i arbeid

Mannen med litt av gangen i bakgrunnen


Noe av det første jeg gjorde var å smelle på noe hvitmaling for å dekke over den kvalmende fargen. Brukte ca. en halv time på å male hele gangen, så som dere skjønner var det ikke akkurat pent utført. Men jeg hadde aldri trodd gangen skulle bli stående slik så lenge. Endelig i februar i år begynnte vi oppussingen her nede.

Stjernebarnet er linselus...


Dette avløpsrøret har jeg glodd på siden før vi giftet oss - sommeren 2007. Husker det veldig godt, fordi jeg rev opp kjolen min på bryllupsdagen da jeg dikk forbi her, og noe tyll hang seg fast i en spiker! Hadde stiftet opp prøver på tapeten jeg har kjøpt til en vegg i yttergangen for å gjøre veggen over/rundt døra der litt bedre.

Slik så det ut da skapet i gangen var revet. Nydelig teppe, og fancy tapet inni - NOT
Endelig i gang med plating!


Stjernebarnets kommentar hver morgen da hun kom ned fra loftet "ødelagt". Hun mente at pappa hadde ødelagt gangen, og sant nok, det måtte bli verre før det ble bedre!

Veggene er malt med fargen Chi, gulvet med Morgendis.
Veldig fornøyd med profilerte lister.
Behov for kreative løsninger...
 Overgangen mellom gang/yttergang.

 NÅ:
I dag har vi endelig fått opp knaggrekke (fra Bloomingville, kjøpt på Victoria), og gangen er så å si ferdig. Mangler litt på en vegg, men det tar vi snart.
Trappen og loftsgangen tok vi i fjor. På sikt skal vi skifte ut trappen, men det går dessverre ikke på en kommunelønn og et studielån ;P 
Mangler enda lister rundt vinduet, det kommer!

post signature

14 kommentarer:

My home is my Castle - by Kari sa...

Kjempeflott ble det :))

Klem,Kari

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så lekkert da!!! :))) Flinke har dere vært! ♥

Vibeke / Mammas Hus sa...

*fniiise* Kjøpte bare røde i Irland, fikk smaken og kjøpte rosa og blå på ebay. ;) Billigbillig, og ikke minst ekte. :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

*lermegihjel* Var det du var ute etter ja! ;P


http://shop.ebay.com/shoemandoo11/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686

Vibeke / Mammas Hus sa...

16 USD for frakt på barnesko er jo like mye som for selve skoen, men uansett, det er litt over hundringsen, og det koster det å sende ting i Norge også... :P

FlorasFrue sa...

Så flott det ble! Litt av en jobb - men så herlig når det var gjort kan jeg tenke meg :)
Kjersti

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hedda bruker 23-25 i sko, i disse har vi kjøpt 23 (altså 7). Foten hennes er 13-14 cm lang, og de er nok bittelitt store...

Jijji sa...

Wow, dere har virkelig stått på, men det er blitt kjempefint!
Tunikaen min er kjøpt på Sofies Villa (de har nettbutikk også).

Ha en herlig uke!

Klem fra Jijji

irina sa...

lekkert altså ...flinka :)
Tusen takk for en koslig kommentar. Takk for din posivitet og at du gir av den og lar den stråle over bloggen min :)

Agnes sa...

Så flott det ble.. deilig når en ser slutten. Ble så fint med knaggrekken på veggen. Det var så dumt at ikke jeg var på jobb, men om du leser bloggen min i dag så ser du grunnen.
Håper å få treffe på deg en annen gang.

Ha en flott dag

Klem

HusmorDronninga sa...

Så fint da blei!
Herlig med nyoppussa rom altså! Flinkinga :)

Håpe du får ei strålandes veka! Og at godværet har kome for å bli her på vestlandet òg no...

Klem fra
Kjersti

Dagny @ Scandinavian Chic sa...

Wow, superfresht!!!

klem dagny

Linda S sa...

Så flott gangen deres har blitt :) Nydelig :)

Solveig`s familie og Interiør blogg!! sa...

woow.. gangen ble nydelig!! :)