tirsdag, juli 20, 2010

Det ligger latent i oss...

... og av og til bryter det frem! Kakebakegenet, som jeg tror de fleste kvinner besitter i større eller mindre grad. Jeg baker sjeldent, men den siste uken er det blitt hele 3 kaker (en bakt på jobb).

I dag har jeg bakt Eplekake a la Mari Ann. Kaller den det, for den ble til ved litt triksing og miksing mellom oppskrifter, for å få ingrediensene til å stemme ;) Det er den samme som ble til på jobb for et par dager siden, og den var meget god. I dag ble den bakt i en 24 cm for, burde heller vært en 22, for den ble litt lav. Digg uansett! Sammen med kaken skal jeg servere hjemmelaget rabarbrasaft! her prøvde jeg meg litt frem, den ble syrlig og nydelig! (*selvskryt*).

I forrige uke fylte Stjernemannen (nytt navn!) 28 år - ja, jeg er fullt klar over at jeg har vært på barnerov. 
Synes han fortjente en kake. Kremen ble helt snål, tror jeg pisket for lenge. Smakte allikevel bra, og forsvant raskt.

Vaniljekrem
inni, namnam!

Ønsker alle som er innom en flott dag!
post signature

1 kommentar:

Victoria sa...

Så flink du er! Kjekt med baking, iallefall når det blir vellykket hi hi. Rabarbrasaften så jo helt nydelig ut, har så innbydende farge:-)
Ha en god dag, selv om det regner her i Stavanger. Mon tro om det blir skikkelig sommer?

Klem