tirsdag, august 31, 2010

Farewell, pretty kitty

I dag har vært en tung dag. Min kjære pus, Returna, er blitt sendt over til de evige jaktmarker. Hun har vært min de siste fem årene av livet sitt. Før hun kom hit hadde hun bodd 4 år hos Dyrebeskyttelsen i Stavanger. Derfor vet jeg ikke hvor gammel hun ble, men i alle fall 10 år, vi tror faktisk nærmere 15. En uvanlig intelligent katt, som var babyen min før Stjernebarnet kom til verden. Jeg velger å tro at hun er på et godt sted nå.
Sov godt min lille venn.

post signature

7 kommentarer:

Cathrine sa...

Kondolerer så mye....
Man blir så glad i disse dyra, og de lever aldri lenge nok :(

Fjordlykke sa...

Nei og nei så trist! Jeg vet hvordan du har det. For ikke så lenge siden måtte vi avlive vår nydelige Festus som kom fra Dyrebeskyttelsen i Bergen. det som var så fælt for oss var at i papirene fra Dyrebeskyttelsen stod det at han var ca ett år da vi fikk ham. Fire år senere måtte vi til dyrelegen med ham fordi han var så fryktelig syk. Det ble tatt røngten, ultralyd og alt av ham. Dyrelegen sa katten var minst 15 år, og at alle organene nå sviktet. Hun sa at det var fryktelig av Dyrebeskyttelsen å påstå at katten var ung, fordi den hadde en grusom emaljeskade som gamle katter kan få, og den måtte ha plaget ham i mange år.Dersom jeg hadde visst at det var en gammel katt ville jeg ha fått undersøkt tennene hans.

Så jeg tenker at det stemmer sikkert at pusen din også var gammel, og at det var best for den å slippe å lide. Men det er fryktelig trist, og man savner dem så fryktelig. Jeg har heldigvis en pus i huset, det er en rasekatt så jeg vet hvor gammel han er.. Men det var jo så kjekt å hjelpe en hjemløs...

Stor trøsteklem til deg!!!

Torilpia sa...

Huff så trist .. man blir jo så glad i disse dyrevennene våre ..

Er en av mine største hodebryer ifht flytting - katten min .. enn om jeg ikke kan ta henne med meg .. kan jeg stole på at andre tar seg av henne .. har jo ikke lyst til å avlive henne heller .. huff nei .. triste greier :o(

Håper du får noe mer koselig å tenke på i morgen .. ha ei fortsatt fin uke - klemmer!

Victoria sa...

Å så trist da, en blir jo så utrolig glad i disse dyrene som har gått rundt en i mange år. Vi har hatt Pusi i snart ett år og håper at vi får maaange år til, men hadde det skjedd noe nå hadde det vært utrolig trist ja. Så kan tenke meg du føler ett stort savn.

Ha en god dag

Klem
Agnes

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Uffda, fryktelig leit dette her. Man får håpe pus er på et bedre sted som du sier. ♥ Nydelig var hun ! ♥

Du, jeg ville bare forsikre meg om at du har fått giveaway premien din enda ?! Den må jo ha kommet fram nå, men vil bare være helt sikker. ;)

Ha en fin torsdag videre ! ♥

Klem Anette :)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Du trenger da ikke stresse med innlegg om premien, ville bare forsikre meg om at du hadde fått den. Og det hadde du heldigvis. ;) Taklampen på kjøkkenet er kjøpt sånn, den har jeg ikke brukt sinkspray på, hehe... :) Den er kjøpt på Home & Cottage. ♥

Ha en fin kveld ! :)

Goklem fra Anette

Linda S sa...

Så trist da, det er alltid sårt å miste ein god dyrevenn og iallfall når ein har hatt den så lenge.