søndag, september 19, 2010

Litt loppenytt...

Her er litt av gårsdagens loppefunn:
20 kr for en krakk, helt akseptabelt, slik ser den ut i dag:
Sterkt inspirert av Dagny, falt jeg straks jeg så dette lille bambusmøbelet. 20 kr for det og!
Her er en liten sniktitt på hvordan den ser ut nå:

Hadde egentlig tenkt den skulle bli turkis, eller muligens lilla - men når ånden er over en tar man det man har. Gleder meg til å ta den inn, og se om det funker.
Innrammet litografi av Jarle Rosseland, 20 kr (!) - nesten skammelig...
 
Noen gamle rammer, 10 kr /stk. Så da jeg tok bildet at den runde dessverre er ødelagt og har vært limt. Men ikke så veldig synlig.
Noen flere vaser til 10 kr /stk - ble plassert i kjøkkenkarmen i dag, syns det ble fint (det hadde dere også syns hvis dere visste hvor j***** rotete det var der tidligere). Roser fra hagen.
På jordet i bakgrunnen her pleier det å stå dådyr tidlig på morrakvisten - og av og til på høylys dag også! Synes de er fasinerende, utrolig elegante.
Ellers hadde vi litt drama her ut på ettermiddagen i går. Stjernebarnet hadde seg et fritt fall fra sofaen og rett på kanten av stuebordet. Skikkelig brak - jeg var virkelig redd for hva slags syn som ville møte meg da jeg snudde ungen for å se. Litt oppskrapet hake, litt blod i munnen, og litt mindre fortann enn hun hadde sekunder tidligere. For å illustrere legger jeg med et bilde fra forrige helgs hyttetur *ja, hun vasker opp med pappaen sin!*
 Bilde ca 15 minutter etter hendelsen:
Muligens sjarmerende, men det blir nok tannlegen neste... (var i kontakt med tannvakttelefonen, men de synes ikke det var et akuttilfelle, og det var det heller ikke, hun spiser som normalt osv)

Det var litt av helgen min, nå skulle jeg gjerne kikket innom hos dere alle - men tror faktisk jeg skal gå og lese litt personal administrasjon først!

Ønsker alle som er innom en flott uke!

16 kommentarer:

Christina sa...

Så masse flotte ting du har funnet deg.
Stakkars lille. Men godt at det gikk så bra som det gikk,det kunne jo gått verre.
Ha en flott søndag!
Klem Christina

HusmorDronninga sa...

Stakars vetla gullet ditt da!
Godt det gjekk bra, og at vi har melketenner :)

Du hadde jo gjort litt av et raid på loppis i går! Mange fine ting, til ein billig penge... (Sånn så me lika..) ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fiiiiine saker! :)

Stakkars Stella-frøken ♥ Men det ser da greit ut. ;) Vi var hos tannlegen med Hedda etter to påfølgende dager med tenna i laminaten (krabbetiden). Alt fint, men med mye blod blir mor urolig! Bordkanten er skummel!

idyll sa...

Ja det var virkelig masse spennende du hadde funnet!! Off, stakkar lillefrøkena, men ikke verst å smile så fint 15 minutter etterpå da!!

Ha ein fin kveld med bøkene, klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

PS: Mål for 2011 er en tur til Vestlandet :)

Christine C sa...

Så mye fint du har funnet da! Likte godt alle vasene på rekke og rad i vinduskarmen.
Huff, man får seg en støkk når de små skader seg, men et slikt smil kort tid etter ulykken lover jo godt :-))

Ha en fin ny uke!

Victoria sa...

Flotte ting du har fått deg, hater når jeg aldri får med meg hvor og når det er loppemarked hi hi.
det var bra det gikk godt med stjernebarnet, ting skjer så fort når det første skjer.

Klem
Agnes

Pia sa...

Så mye flott du har kjøpt - det bildet var jo et kupp!!
Bra at det gikk fint med veslejenta - det kan jo bli litt knall og fall, og heldigvis går det som regel bra!

ennahs lille hjørne sa...

Så fin blogg du har:)
Takk for at du tittet innom meg og ville være med på give awayen min:) Setter stor pris på at du linket meg!!!:)

Artig å gå på loppis da, det gjeler å se potensialet i det man finner:)Herlig.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Atte du, jeg driter en lang marsj i hvordan andre folk har det. Og det gjør Hedda også! ;) (Det jeg har sett av huset ditt ser jo kjempefint ut altså!)

Og ja, det blir nok høsttur.... ;)

Susi sa...

LOPPIS E LYKKE!!!!!! Og e det ikke fantastisk ka man kan gjøre med bare maling og lakk!!? :D

Hagen i Grubba sa...

Så fint det bambusmøbelet ble!

FruFly★Heidi sa...

Så mye fint! Ser du også er bitt av loppe- og malebasillen!:) Her males det også etter helgens loppefangst. Ang. Bisgaardskoene så må jeg innrømme at jeg både har dem OG andre sko til barnehagen. Men jeg har bare et par sko pr. sesong, og det holder når det er god kvalitet. Disse støvlettene er utrolig fine til julebesøk og pentøy også, det er veldig fint å ha noe som går til alt!:) Sam & Sofie har en god pris i forhold til andre butikker. De er litt små i størrelsen (litt trange i leggen), så jeg hadde gått opp en str. God mandagskveld!:) - Heidi

Vibeke / Mammas Hus sa...

SØØØØØØØTE! :D De MÅ du kjøpe! ;)

Victoria sa...

Jepp Pedersen... Husker ikke helt hva premien var, men de lodda ut ganske mye puter fra både Jenser og en annen leverandør.
Du får ta den igjen neste år på damenes aften.

Klem

Victoria sa...

De trakk bare om igjen...

Klem
Agnes