onsdag, desember 22, 2010

Stjerner og Stjernebarn

Endelig er julen kommet til vårt hus:
...og høyt i toppen den blanke stjerne (ny av året, fra SMAK).
 En liten fugl har fått et nytt hjem hos oss.
 Sink reinsdyr, kjøpt på salg hos SMAK i fjor.
Men en av de aller fineste tingene på juletreet er dette hjertet, som Stjernebarnet ga meg til jul i fjor. Laget i barnehagen, og holdt hemmelig. Da var hun 1,5 år. Blir spennende å åpne gavene hun hadde med hjem fra barnehagen i går!
Denne var ikke pakket inn, og vi fikk den med en gang. Den var full av kransekakestenger, dyppet i sjokolade - mmmmmmmm, sånt kan foreldre like!
Juletreet i sin helhet - edelgran i år. Legg merke til vårt ny gamle skap i bakgrunnen, som Stjernemannen gren seg til å få av svigermoren sin. Min mamma fikk dette skapet av sin svigermor (min farmor) for mange år siden. Farmor hadde igjen fått det av noen andre i slekta, så det er et gammelt skap med familiehistorie. Når det er ferdig oppusset skal jeg ta flere bilder.
Lykkelig eier av denne bøtte-potten,som jeg så i siste utgave av Bonytt! fikk den sendt hit fra Egersund, tok sin tid, men fikk den akkurat i tide :)
Noen bilder av min lille Diva. Jeg hjalp henne og knyttet tørkle på hodet, og rundt arma (Punky?) per hennes instrukser - ellers har hun styla seg selv med alle sine armbånd, smykker, leggvarmere, "dansesko" og ryggsekk. Vet ikke helt hvor hun hadde tenkt seg!

Helt til slutt må jeg si at det er godt at jeg har en god porsjon selvironi. Etter å ha klippet panneluggen til Stjernebarnet fant jeg ut at jeg skulle klippe på meg selv også. MOhahaha - nå ligner jeg mest på denne karen
Julebruskongen - foto fra google.com

Ønsker dere alle en fantastisk flott julefeiring!


post signature

4 kommentarer:

HusmorDronninga sa...

God jul til deg og dine Mari Ann!
Spennende med julegaver fra barnehagen,og kransekakestenger med sjokolade hørtes jo helt himmelsk ut!
Håper eksamenene har gått bra, og at juleroen senker seg :)

Hilsen Kjersti

Vibeke / Mammas Hus sa...

Trøtt og uten hjerne: ♥ ♥ ♥ Fine treet, fine skapet og fiiiiine Stella ♥

Lekenhverdag.com sa...

Fy fabian, for en innsats. En A er ikke for alle ;-) GRATULERER!!

... og nydelige Stella da ;-), nå venter jeg i spenninge på din lugg ;-))

Ønsker deg og dine en fantastisk julefeiring!

Klem fra Carina

luisafernandadelmar sa...

Så utrolig fin julepynt! Og for en flott liten diva du har hjemme :)
Sv: Nikon er sikkert helt greit det og! hihi:) Håper filmen var bra da! Og da får jeg vel vente noen dager til med knusingen ;)