mandag, april 04, 2011

Signatur i innlegg

Lager like gjerne en fremgangsmåte her jeg, i tilfelle noen andre lurer på hvordan det gjøres. Det er sikkert andre måter å gjøre det på, men slik gjorde altså jeg det:

1) Lag en signatur som et .png bilde i feks. photoshop, med transparent bakgrunn. .png formatet er viktig om du vil at bakgrunnen skal være gjennomsiktig (da kan du feks skifte bakgrunnsfarge på innleggene uten at det gjør noe).

2) Lastet dette opp til en host side på nett (brukte ripway.com), og da jeg åpnet det på nett fikk jeg generert en http.... adresse, som limes inn i denne setningen:



3) Erstatt Signature url med ditt bildes adresse (måtte dessverre legge den inn som bilde, da den slo ut litt merkelig på forhåndsvisningen).

4) Gå inn på bloggen din. Inn på Utforming -> Innstillinger -> Formatering -> Innleggsmal. Her limer du inn hele setningen, og vips! hvert innlegg du poster har nå automatisk din signatur inkludert.

Lykke til!
post signature

1 kommentar:

Steffen sa...

Dette høres ut som en jobb for min frøken, den datakyndige :) Takk for tips!