onsdag, juli 13, 2011

Varme

 Varmen som var i Stavanger i dag kan 
ta knekken på selv den beste av oss. 
 Stjernebarnet i veldig uvanlig positur. 
Antall ganger hun har sovet på sofaen kan telles på fingrene.
 Ny jumpsuit fra Greengate. Ingen viljestyrke. Null. 
Men betalte iallefall ikke 195,- i porto.
Faktisk bare 33,- Sånt liker jeg - god service!

Ellers var vi innom politiet i dag og fikset pass til de to yngste i familien. 
Begge fikk godkjent bildene sine :)

Til middagen bakte jeg (med god hjelp og iherdig innsats fra minien) dette foccaciabrødet.
Det er tv2 Wenches oppskrift. Anbefales!

8 dl vann
50 g gjær
3+1 ss olivenolje
1 ts salt
1 ts honning eller sukker
ca 17 dl hvetemel
Løs gjæren opp i lunkent vann, tørrgjær tilsettes sammen med hvetemelet. Tilsett 3 ss olje, salt og sukker. Elt inn hvetemel. Deigen skal ha en ”tykk grøtaktig” konsistens. Tilsett den siste ss med olje helt mot slutten slik at den smører seg rundt deigen. Dekk bollen med plastfilm og sett til heving ca 30 min. Hell deigen over i en smurt eller bakepapirkledt liten langpanne. Klapp deigen til den dekker formen. La deigen etterheve under plast 30-40 min.
Hell litt olivenolje over det ferdighevede brødet. Stikk hul i brødet med fingertuppen og dryss over grovt salt (flaksalt) og ev rosmarin. Stek på nederste rille i varm stekeovn ved 200 grader i 20 - 30min.
Nam!!!

post signature

3 kommentarer:

marita sa...

Nydelige Stella, og jumpsuiten var fantastisk! Skulle ønske det fantes like mykje fint til gutta.. Og varmen trur eg gjør dei fleste av oss trøtte, Lucas spurte om han ikkje kunne legge seg snart da han satt ute å bada i femtida ;)

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

Så skjønn!
Hvor mye kostet selve drakten?
Å det brødet må jeg teste, får vann i munnen :D

HUSET PÅ HØYDEN sa...

Jumpsuiten er helskjønn! Og sikekrt herlig på så varme dager... Og brødet -NAM! Dette MÅ jeg prøve. Titter innom deg igjen :) Vilde