søndag, januar 01, 2012

Desember i bilder...

Bloggen er blitt skammelig lite oppdatert den siste tiden, 
så jeg tenkte dere skal få det meste av desember servert i ett innlegg nå.


Desember startet med semesterets siste eksamen, i HMS-ledelse. 
Resultatet fikk jeg i romjulen og det gikk så bra som det kunne :)


Så dro vi i fotostudio for å knipse bl.a. julekortbilder. 
Julekortet har jeg allerede blogget så her er noen andre bilder fra den dagen:
 


Stjernebarnet deltok i sin aller første turnoppvisning.
Vi var veldig stolte foreldre!


Vi feiret Luciadagen med Lussekatter 
og utforminga av vårt aller første pepperkakehus.
Stjernebarnet dekorerte som en sann mester :)


Grunnet sykdom fikk vi uventet besøk av verdens herligste tremenning
(Har ikke spurt om det er greit å legge ut bilde av han, så han forblir navnløs og i bakgrunnen).


Jeg var i forening med fine damer, og ble fin i farta ;)


Stjernebarnet og jeg dro sammen med broren min 
og hans to små til Soma gård.
Der hoppet vi i høyet, koste med dyrene, spiste julegrøt og traff nissen!
 Pretty in pink!
 Langt nede i en silo landet de mykt i høyet.
 Stjernebarnets onkel foreviget oss.
 To søstre, mine nieser.
 Ingen smørkrise der på gården!
 Kusiner på vift, fremtidige hestejenter?
 Hadde veldig lyst å plukke med meg en...
 Ble nesten grisefòr av meg!
Min datter er mye tøffere enn jeg noen gang kommer til å bli!


Så fulgte noen dager med jobbing for min del,
før vi arrangerte Juletrefest i barnehagen.
Stjernebarnet i lilla.


Så begynte det faktisk å snø.
Julestemningen var til å ta og føler på 
- i ett par dager.
 Dokumentert fra passasjersiden i bilen da vi var på vei til 
teateret for å se Sonny (basert på Kaizers Orchestras musikk og tekster).
Vi kom tidlig, så fruen fikk tid til vin 
både før forestillingen og i pausen ;)
Stykket var forøvrig glimrende!


Men snøen forsvant raskt, og dette har vært den 
bareste julen jeg kan huske noensinne.
 Ikke behov for akebrett denne julen...


Årets juletre har jeg allerede vist, så viser heller Stjernebarnets lille tre nå:
 Kanskje litt i minste laget når mesteparten av pynten 
henger nedover kantene?


Julemorgen kom vi ned til en rosa prinsesse pult/stol.
(den kom endelig inn fra bilen Vibeke!) 
 Der e mærr ijenn i såkken!!!


Senere på dagen fikk vi besøk!
 Hæ, kjenne du Helena åg??
 (Skummel nisse!)


Og enda senere fikk vi besøk av Stjernebarnets besteforeldre
og vi feiret skikkelig med pinnekjøtt m/tilbehør 
og multepanacotta til dessert,
før vi åpnet masse, masse pakker!!!
Lykke *smelt*
Far fikk noe han ønsket seg fra manneavdelingen...

Mor fikk også ting hun ønsket seg!


Vi har vært i familieselskaper både på Forus og på Våland,
hvor det har vært god stemning og deilig servering :)
Her er Stjernebarnet med farmor og farfar.


Stjernebarnet gikk med på å klippe panneluggen,
og jeg synes hun er så søt!

(Ikke fullt så hakkete i virkeligheten!)


2011 ble avsluttet med kalkun og snacks her hjemme.
Stjernemannen og jeg så gamle Dexter-episoder (følger du med Oddi?)
til det var på tide å vekke vesle frøkna som skulle få se på raketter.
Da vi sto i vinduet og så på kom den søteste kommentaren 
"Se mamma, det er Tingeling og de andre feene".
Forståelig nok sett fra en treåringssynspunkt, 
rakettene ser jo ut som glitter!


Med det avslutter jeg desemberkavalkaden min,
og ønsker dere alle et helt fantastisk nytt år
- måtte det bringe mange lykkelige stunder.


Klem fra Mari Ann

2 kommentarer:

KROnPRINSESSENE sa...

Herlig bilderas og koselig innlegg :)
Virker som julen har vært fin for dere...
Nå ønsker jeg deg og dine ett GODT NYTT ÅR!
Klem May Helen

Luisa sa...

Så mange fine bilder! Ser ut som dere har hatt en fin desember måned :) så masse gøy! Godt nyttår til deg og din fine familie :) stor klem så ses vi snart på skolebenken ;)