lørdag, september 15, 2012

Tips: bøker

Her i huset er vi veldig glade i å lese bøker.


Vel, i hvert fall vi jentene ;)


Men jeg er ikke en sånn mamma son orker lese den samme boken
kveld etter kveld til vi kan den utenatt,
nei - her må vi ha litt variasjon.


På grunn av manglende oppbevaringsplass 
(og manglende inntekt!) prøver vi å være flinke til å benytte oss 
av biblioteket i vår søken på de gode historiene.


Men et annet tips er å gå på loppemarkeder,
noe vi gjorde i dag. Det var mange å velge mellom i Stavanger,
og Stjernebarnet og jeg var innom to av dem.


Noe som resulterte i 18 (for oss) nye bøker.


Egentlig var vi på loppis for å se etter en bokhylle til Stjernebarnet,
og hadde som back-up plan å dra på Ikea og kjøpe en 
Billy hylle om vi ikke fant noe (det ble Ikea-tur)

Hadde det ikke vært for det forestående bokhylle innkjøpet
hadde vi ikke gått bananas med bokkjøp - men nå får hun masse plass :)


Jeg har tørket over bøkene med en våt klut,
og de fleste ser nå helt ubrukte ut.

Dagens økonomi-tips herfra.

Har du vært på loppemarked i det siste?


- Mari Ann -

2 kommentarer:

Agnes, Livet i det Blå huset sa...

Så lurt da!
Tenker stjernebarnet er storfornøyd nå som det blir masse spennende historier framover.

Ha en flott lørdagskveld

Klem

PS fikk ikke til Troll Olav appen...

Luisa sa...

Bøker er gøøøøy! Biblioteket var en av mine favorittsteder i byen da jeg var lita, og jeg skal bli så mye flinkere å bruke det fra nå av. Et tips, en gang i året deler biblioteket ut masse bøker, du kan rett og slett ta med deg alt du vil i bæreposer, veldig gøy :D Supert med loppis og, det skal jeg bli flinkere å få med meg.